Inlägg från: Anonym (TjejHej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TjejHej)

Jag tror jag har fått missfall

Jag är inte lika långt gången som du, bara i v 5. Plussade starkt före BIM men började några dagar efter BIM då bruna flytningar. Nu har jag haft dom i 2 dagar, ibland inget alls vid toabesök, ibland lite. Ibland ljusbruna, ibland med röd/bruna. Har inte kontaktat nån mvc än, känns så ledsamt att kanske måsta ringa sen igen och säga att det blev missfall om detta nu är det 😔 Lär inte heller få ultraljud förrän långt senare.

Om man nu har missfall på gång önskar jag iaf att det startar igång rejält så man får gå vidare och börja om, inte gå och vänta och se. Läst att vissa har såhär länge, vissa är gravida och vissa fick missfall. Såååå frustrerande att dom inte bara kan ta blodprover så man ve om hcg stiger. 

Mina test är fortsatt positiva, inte svaga utan starkare än förut men man kan ju ha hunnit få ganska mkt hcg vid det här laget. 

Hoppas det går bra för oss båda 🙏🏻

• Anonym (TjejHej)
    Anonym (A) skrev 2025-06-19 10:48:22 följande:
    Åh okej, så jobbigt? Det är så frustrerande att inte veta någonting. Känner som dig, att det vore ju bättre att det blev en ordentlig blödning om det nu är ett missfall. Det är jobbigt med ovissheten.. Men man får väl helt enkelt försöka leva på som vanligt och försöka att inte spekulera för mycket i hur det ligger till egentligen för det går ju tydligen inte att få några svar just nu ändå.. 😅 Det kan ju trots allt vara helt normalt också. Vad jag förstått det som så beror små blödningar oftast inte på missfall, men i mitt fall har ju mina symtom i form av illamående och annat avtagit också så det är väl kanske det som är mest oroväckande. 

Men jag håller tummarna för oss båda! ❤️
    Jag har inte hunnit få symtom än och har mina tidigare graviditeter knappt haft symtom alls så jag kan inte gå efter några symtom heller...Förstår att du är orolig när dom försvunnit, man känner ofta på sig om nåt är tokigt. 

Jag fick ett tidigt missfall förra året och det startade med sånna här pytteblödningar/färgade flytningar, på 3.e dagen om jag minns rätt kom störtfloden och missfallet var ett faktum, så dessa små blödningar har förut tyvärr varit dåligt för mig, därför känner jag mig rätt orolig nu också. 

Får se om det drar igång nåt under midsommar, vore ju hemskt då vi är bortresta. 

Men om man då kunde få lämna blodprov för att kolla hcg-nivåerna? Är ju tämligen enkelt att göra. Kanske ringer och försöker få det efter midsommar om det inte dragit igång nåt missfall. 
  • Anonym (TjejHej)
    Anonym (Tips) skrev 2025-06-19 13:33:56 följande:

Ta några gravtest med streck (ej clearblue) tex från rfsu med någon dags mellanrum så kan du se om det blir svagare med tiden. Även om det kan vara positivt länge blir det svagare allteftersom hcg går ur kroppen. Man kan också ta hcg prov privat som man bokar genom tex blodkollen eller werlabs, tar man 2 prov med 48 h mellan så kan man se om det stiger eller ej. 

Tack 😊 Fortsätter det såhär kanske jag tar blodprov privat, bara så man vet. Ovissheten är ju det jobbiga. 

Jag har tagit test som visar streck från samma märke (babyplan) och dom har hela tiden blivit starkare. Tog senast idag och det var starkare än det jag tog för tre dagar sedan. 

Haft mkt mindre flytningar idag än igår, hoppas det betyder nåt bra 🙏🏻

Svar på tråden Jag tror jag har fått missfall