• Anonym (Anna)

Hur få pengarna tillbaka?

Handlade tidigare idag och personen bakom mig smög in sitt bland mitt och jag märkte det inte förrän jag checkade kvittot (en vana innan jag går). Jag sa till, men personen i kassan vägrade återbetala eftersom tjuven redan dragit med varorna i fråga.

• Svar på tråden Hur få pengarna tillbaka?
  • Anonym (Pis)

Ja då finns det inte mkt att göra.

• HeartOfFreyaa
    Anonym (Em) skrev 2025-06-19 18:16:38 följande:

Låter osannolikt. 

Inte alls! Ja har oxå råkat ut för de en gång, men ja hann se va kärringen gjorde innan de var försent
  • Anonym (Si)
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-19 17:56:19 följande:
    Hur få pengarna tillbaka?

Handlade tidigare idag och personen bakom mig smög in sitt bland mitt och jag märkte det inte förrän jag checkade kvittot (en vana innan jag går). Jag sa till, men personen i kassan vägrade återbetala eftersom tjuven redan dragit med varorna i fråga.

Så trist! Ja, jalär det inte hända dig någon mer gång!
  • Anonym (H)
    HeartOfFreyaa skrev 2025-06-19 18:52:17 följande:

Dessutom så borde ju kassörskan se på kvittot att du inte hade dom grejerna i påsen?

Precis, det var min tanke.
  • Anonym (G)

Vem ska stå för tjuvandet menar du? Affären? Du och tjuven kan lika gärna varit i maskopi. 

• Anonym (Anna)
    HeartOfFreyaa skrev 2025-06-19 18:52:17 följande:

Dessutom så borde ju kassörskan se på kvittot att du inte hade dom grejerna i påsen?

Jag visade, men hen ryckte bara på axlarna och sa att de inte kan göra något.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (G) skrev 2025-06-19 20:23:05 följande:

Vem ska stå för tjuvandet menar du? Affären? Du och tjuven kan lika gärna varit i maskopi. 

Jo men visst. Personen stal blöjor och ersättning. Butiker ska ha försäkringar för sånt, självklart ska det falla på butiken. Hen i kassan borde ha reagerat på at någon plockade av "mina varor" och bara drog, men näädå...
  • Anonym (G)
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-19 20:35:15 följande:
    Jo men visst. Personen stal blöjor och ersättning. Butiker ska ha försäkringar för sånt, självklart ska det falla på butiken. Hen i kassan borde ha reagerat på at någon plockade av "mina varor" och bara drog, men näädå...
    Varför kröver du inte att prata med butikschefen då om du är så säker att de har försäkring för sånt här? Du måste ju prata med någon som har befogenheter.
Svar på tråden Hur få pengarna tillbaka?