Vi blev inte medbjudna på midsommar
Vi brukar ha midsommar vartannat år med ett annat par. Vi har fyra familjer gemensamt, och sen några andra som vi ibland firat storhelg med på respektive håll men som de också är bekanta med.
Jag mår lite dåligt när vi ska vara hos dem för att jag känner att vi lämnar ett par "utan" midsommar då. Men vad ska jag göra, jag kan ju inte tvinga mina vänner att bjuda fler par, och de är också tydliga med att det handlar om hur mycket folk de orkar med (han är introvert och har hälsoproblem), snarare än att de som inte bjuds inte skulle vara trevliga att umgås med.
Vi blev själva inte inbjudna till en grej för en tid sen men så är det ju, man får försöka att inte ta det personligt, bara det inte blir så jämt. Samtidigt har jag också blivit glatt överraskad av att bli inbjuden till saker i år av bekanta som jag inte hade några förväntningar på.
Man får försöka vara öppen och generös och hoppas på att det kommer tillbaka bara. Jag vet massor av trevliga människor som jag tyvärr inte hinner fördjupa vänskapen med som jag skulle vilja, och det har inget att göra med att de inte platsar. Jag vill bara inte ge förhoppning om ett regelbundet umgänge som jag faktiskt inte hinner med sen.