Anonym (Sweden) skrev 2025-06-23 16:25:33 följande:
Det är inte graden av anonymitet som avgör hur en person diskuterar. Har sett flertalet människor med "enkelanonymitet" som är ganska elaka. De med enkelanonymitet verkar betrakta sig själva som mer präktiga än andra tydligen.
Om du nu själv inte vill att andra ska ta upp saker du skrivit tidigare så betyder ju det att du inte står för det du skriver för den delen.
har dessutom stött på folk som letat upp enkelanonymas adress och väljer att trakassera. Ganska obehagligt. Det finns ju någon individ som dessutom hänger ut folk på familjeliv. Kanske samma person. Kanske samma person som postar trådar med terroristvibbar i stil med "vänta ni bara"
Har förutom det läst olika personers nick figurera i avhandlingar på nätet.
Även om jag inte känner mig 100% trygg bakom en "dubbelanonymitet" så är det ändå ett sätt att fritt kunna uttrycka sig. Har inga ambitioner att skapa ett slags kändisskap på familjeliv utan vill att konversationerna landar i första rummet.
Då tycker och tänker vi helt enkelt olika.
Jo, vill folk ta upp saker jag skrivit tidigare är det helt okej. Jag menar att jag t.ex är anonym om jag skulle skriva om typ att jag har hemorrojder eller för att inte outa någon annan genom att t.ex skriva om hur min pojkvän inte kan få stånd.
Det handlar inte om att jag inte står för mina åsikter utan för att jag kanske tycker att det är genant eller att jag inte vill hänga ut min pojkvän.
Men visst, vi kan väl hålla tummarna för att jag inte råkar ut för en stalker eller figurerar i avhandlingar.