Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Till er som skriver att ni är ensamma..

Är du verkligen ensam idag? Har du ingen partner, barn eller någon annan kommunikation med någon människa muntligt? Sett många trådar där folk skrivit att de är ensamma, men så har de ju man och barn.

Jag har ingen att ringa, ingen som jag pratat med förutom randoms i några sekunder när jag varit ute på promenad. Ingen att vara med ikväll... Hur kan ni påstår att ni är ensamma då ni faktiskt inte är ENSAMMA??

• Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..
  • Anonym (H)
    Anonym (Nemo) skrev 2025-06-20 19:10:12 följande:

Jag har inte skrivit någon tråd idag, men jag är alldeles ensam. Jag ser också trådar om hur ensamma en del påstår sig vara, men så visar det sig att de både har man och barn och föräldrar och syskon och vänner. Av någon anledning blir jag alltid lite besviken, jag hade väl hoppats på lite riktig förståelse. Visst att man kan känna sig ensam i ett rum fullt an människor men ändå. 

Känner igen allt du skriver. Beklagar. Det är inte lätt när man inte vill vara ensam. Alla de som har skrivit att de är ensamma MEN har barn och partner verkar vara frånvarande idag... Konstigt. Kan inte ta det för någonting annat än att de tycker otroligt synd om sig själva och inte uppskattar vad de faktiskt har! 

Hoppas du får en fin kväll ändå. Försök ge dig ut och träffa lite folk. Vem vet, kanske oturen vänder till lycka. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Lana) skrev 2025-06-20 19:17:53 följande:

Ensamhet är en känsla. Jag har varken man eller barn. Men jag känner mig inte ensam för det. Det kanske för sig har att göra med att valen är mina egna. Och jag  har valt det frivilligt.  Jag gör dessutom mycket på egen hand. Det blir betydligt lättare om man fyller sitt liv med saker man tycker om att göras.

Min introverta personlighet har nog hjälpt mig också, eftersom mitt behov av att integrera med andra människor är liten. Jag får tillräckligt med det sociala, på mitt arbete.

Mår man dåligt, eller faktiskt känner sig ensam dp kanske det är dags att kontakta en vårdcentral. Tanken är inte att man ska må psykiskt dåligt, eller känna sig nedstämd.

Sen kan människor absolut känna sig ensamma i en relation. Även om många nog har "lyx problem". Annars kan det nog bero på att man är olycklig i sin relation. Eller att något inte stämmer.

Skitsnack. Att vända sig till vårdcentralen som skriver ut antidepressiva utan att veta om de långt gående effekterna av det, är alltså vad du rekomenderar? Man kan ju undra om du inte arbetar på en vårdcentral själv och försöker rättfärdiga "medicin" ut skrivandet eller har en högre status där du själv tjänar pengar på det. Det är ju hyckleri rakt igenom! 

Visst, om de tär självvalt så får det vara så, klart du inte mår dåligt då. Jag levde själv i celibat under 7 års tid. Men idag mår jag dåligt. Okej? Du låter mer narcissistisk än att du valt att vara ensam för att skydda dig själv från tortyr, mordförsök våldtäkt och psykisk misshandel, vilket endast är en del av vad jag har gått igenom. Men kom för fan inte och säg att jag ska vända mig till vårdcentralen för då bevisar du än mer att du inte har något som helst grepp om vad du pratar om, alt så är du extremt naiv och narcissistisk! 
  • Anonym (H)
    Anonym (Ensam) skrev 2025-06-20 19:18:18 följande:

Är ju ledsamt för folk om de känner sig ensam trots tex man och barn. Är ju en annan typ av ensamhet.

Jag lever själv och har inga barn. Vardagen är jag på jobbet och träffar folk men kvällar och helger är jag oftast själv och ensam. Ungefär varannan högtid är jag också själv men ibland firar jag med någon vän på annan ort eller någon släkting. Idag har jag förmånen att ha varit hos en kusin på midsommarlunch i annan stad men nu åter hemma och själv igen. Tacksam när man ibland blir inbjuden men vill inte heller tränga mig på. nyår och midsommar är de högtider folk oftast verkar bredda sitt firande till utanför närmaste familjen men jul och liknande är det ibland svårare att inte bli själv. 

Förstår din smärta. Kul ändå att du fick lite annorlunda och blev inbjuden, även om det inte alltid sker. Vet inte hur många jular jag har varit ensam längre. Gått på promenad utanför, sett värmen och faktiskt gråtit. Varit glad för de som varit där inne och slipper känna smärtan på riktigt! Men samtidigt ledsen över att inte få var delaktig i någon tillhörighet. Jag har iallafall gått en fin promenad med hunden idag. Långt för denne, men badade även på vägen och fulla människor ville prata, dr var lite kul. Men jag vet inte..  jag har gråtit flera ggr idag både innan och efter. Vet inte vad det handlar om. Känner mig bara så misslyckad. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Oj) skrev 2025-06-20 19:27:55 följande:

Tråkigt när man måste starta en tråd om hur dumma folk är. 

Är det en tävling där priset går den som är mest ensam? 

Nja, snarare Tråkigare när narcissister tror att de är berättigade att vara en del av andras relativa sakliga verklighet. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Thomas) skrev 2025-06-20 19:46:40 följande:
    Mår du bra eller? Inte fullt normalt inlägg i mina ögon.  När fan har hon nämnt medicin?  Oftast kan man få en remiss för vidare utredning hos en psykolog. Det borde vi väl veta tycker man. Känns mer som du blev oerhört provocerad av hennes inlägg.

Du är i alla fall stort behov av hjälp, där är vi helt överens. Ganska omgående. Förstår inte ett dugg vad och hur allt om narccisism och naiv kom in. Oerhört märkligt inlägg. 
    Får väl anta att jag inte mår så bra. Nja, har fått 2 remisser sedan tidigare där de har sjukanmält sig 3 gånger. Även testat påd essa jävla falska tabletterna och de var inte till godo för min del iallafall. Ang din sista fråga så triggades jag av de tidigare trådar jag har läst tidigare. "Jag är så eeensam men jag har barn och partner". Har druckit lite nu och kände bara en ilska över det. Och jag, jag blev provocerad då jag även dessutom läste en artikel igår eller i förrgår att man vet inte konsekvenserna med dessa anti depressiva, samt att folk äter dr för länge utan uppföljning i kombination med att jag har testat minst två av de som inte alls hjälpte mig på något sätt. Kanske blev för personlig med min irritation, glad att du lyfter det hela iallafall så jag får reflektera en gång till. Det var ej mot henne som jag var ilsken egentligen emot utan systemet isåfall. 
  • Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-06-20 19:53:31 följande:
    Ja det där om att "tycka synd om sig själva" känns onekligen som en projicering.
    Kom tillbaka när du har blivit såld, kidnappad, kidnappad igen misshandlad såld igen för att sedan bli torterad, sexuellt utnyttjad, torterad och utsatt för flera mordförsök samt psykiskt misshandel samtidigt som du inte har haft någon att vända dig till med någon som helst kunskap, fått C-ptsd där du endast har fått 2 månader sjukskrivning för " depression" samt äntligen fick samtal med psykolog för 5 tillfällen av vc men som inte ville fortsätta efter 1:a och avslutade dt efter det 2:a tillfället. Därefter drogad våldtagen och extrema mat allergier som dietisten endast fnittrar åt. Samtidigt som du fått kicken för att du skadade dig i axeln i arbetet och fortfarande har problem med det 14 år senare samt även tackat nej till partnerskap då du inte trodde att du skulle överleva och varit nära folk som tagit sitt liv trots barn och dina 3 vänner har antigen tagit livet av sig eller dött. Vem fan är du? Låt mig gissa, du sitter där, med rika föräldrar i bakgrunden, har råd med fin bil, uppväxt i fint hus och sitter och super öl och grillar och tror att du är en gud då folk skrattar åt dina åsne skämt alt rörelser. Dra åt helvete. Du har knappt överlevt att slå i lilltån i en rostig spik ens. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Oj) skrev 2025-06-20 20:08:58 följande:

Varför inte bara låta andra människor ha de känslor de har?

Du verkar ta det så personligt, att bara vissa, som du, får använda ordet. Man kan vara ensam på olika sätt. 

Tycker dessutom du har en otrevlig ton. 

Ja, jag är irriterad. För att jag har mått dåligt och har druckit. Förnekar inte det. De är finns en medicin för mig mig jag kan inte använda den då den är förbjuden i det här landet och jag har ingen möjlighet att röra mig bort. Självklart får folk ha sina känslor. Men känslor är inte detsamma som faktiska öden. Eller faktiskt ensamhet. Men har sett de senaste 2 åren flera trådar där de gärna brer ut sig och inte alls greppar vad er faktiskt känns eller handlar om. Ber om rmursäkt för min otrevliga ton, men det rättfärdigar inte ett föebedömande. Och jag kommer fortsätta vara det mot korkade idioter likt "Jimny75"
  • Anonym (H)
    Anonym (Lana) skrev 2025-06-20 19:51:13 följande:
     Men snälla, vad har ens detta göra med det jag skrev. Du verkar verkligen inte må bra. 

Sök hjälp omgående. Du låter väldigt paranoid. Dessutom kan man få hjälp genom psykolog/terapi.
    Så kommer du återigen med glansiga ord. På vilket sätt verkar jag paranoid utefter vad jag har skrivit innan du svarade i detta nu? Har jag sagt att folk stalkar mig / jagar mig? Eller kallar du mig för paranoid enbart för att tjag är emot vc antidepressiva? Och hur påläst är du inom de isåfall? För jag misstänker skarpt att jag är långt mer påläst om det än dig iallafall.. du verkar vara uppe i det blå och säger åt andra vad de ska göra fast du aldrig landat med fötterna på jorden.. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Oj) skrev 2025-06-20 20:08:58 följande:

Varför inte bara låta andra människor ha de känslor de har?

Du verkar ta det så personligt, att bara vissa, som du, får använda ordet. Man kan vara ensam på olika sätt. 

Tycker dessutom du har en otrevlig ton. 

Ber om ursäkt för min djävla mobil, hoppas du förstår vad jag skriver ändå för så full är jag inte ännu. Men ja, jag rättar inte texterna men samtidigt så är det överdrivet mycket konstigheter i texten. 
  • Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-06-20 20:22:55 följande:
    Nej, det var faktiskt inte en enda siffra rätt i den gissningen. Sakerna du räknar upp låter helt fruktansvärt att ha varit med om....men det ger dig fortfarande absolut noll rätt att skita på andra här inne (syftar inte på mig själv) för att du inte accepterar att de kan känna sig ensamma och må dåligt utifrån sina livsvillkor. Är du något slags facit för vem som får lov att lida? Är det en tävling? Så om jag letar upp en människa som haft ett ÄNNU värre livsöde än dig så kan jag säga åt tid att sluta gnälla eller??? För mellan raderna blir det innebörden av det du säger....och din reaktion och svar till en del personer längre upp i tråden som bara försökte visa dig empati och omtanke är helt bisarr - som om din smärta ger dig ett frikort att bära dig åt som ett rövhål mot resten av världen när det passar dig.....och när du märker att det landade fel eller får en släng av dåligt samvete smackar du upp allt elände du varit med om så ska ditt beteende vara förlåtet??? Nä du, tänk om.
    Fast du har ju ingen siffra rätt heller.. 1=1. 1 är inte lika med 3. Det som jag skrev om. Det var du som bar dig åt som ett rövhål. Jag reagera faktiskt bara mot faktiska tidigare trådar. Vad reagerar du på? Mig? Fast du inte hade något att få på när du skrev första inlägget.. vem är rövhål här och ve säger det riktiga rakt ut. Att du uppfattar mig som det säger ju lite om dig själv..  
  • Anonym (H)
    Nej, det var faktiskt inte en enda siffra rätt i den gissningen. Sakerna du räknar upp låter helt fruktansvärt att ha varit med om....men det ger dig fortfarande absolut noll rätt att skita på andra här inne (syftar inte på mig själv) för att du inte accepterar att de kan känna sig ensamma och må dåligt utifrån sina livsvillkor. Är du något slags facit för vem som får lov att lida? Är det en tävling? Så om jag letar upp en människa som haft ett ÄNNU värre livsöde än dig så kan jag säga åt tid att sluta gnälla eller??? För mellan raderna blir det innebörden av det du säger....och din reaktion och svar till en del personer längre upp i tråden som bara försökte visa dig empati och omtanke är helt bisarr - som om din smärta ger dig ett frikort att bära dig åt som ett rövhål mot resten av världen när det passar dig.....och när du märker att det landade fel eller får en släng av dåligt samvete smackar du upp allt elände du varit med om så ska ditt beteende vara förlåtet??? Nä du, tänk om.
    Jag radade upp det för dig, då du var ett riktigt nr 2 hål. Sedan att jag inte går naivt på att vc har alla svaren och att du motsätter sig det får stå för dig. Det säger ingenting om att jag skulle vara ett rövhål för det. Bara att jag inte går på det. Men är det detsamma som att vara rövhål för dig bortsett att jag har förklarat mig och bett om ursäkt och fördjupat mig så får det stå för dig. 
  • Anonym (H)
    Jag radade upp det för dig, då du var ett riktigt nr 2 hål. Sedan att jag inte går naivt på att vc har alla svaren och att du motsätter sig det får stå för dig. Det säger ingenting om att jag skulle vara ett rövhål för det. Bara att jag inte går på det. Men är det detsamma som att vara rövhål för dig bortsett att jag har förklarat mig och bett om ursäkt och fördjupat mig så får det stå för dig. 
Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..