Till er som skriver att ni är ensamma..
Du är i alla fall stort behov av hjälp, där är vi helt överens. Ganska omgående. Förstår inte ett dugg vad och hur allt om narccisism och naiv kom in. Oerhört märkligt inlägg.
Jag fattar inte heller det. Det finns folk som har både partner och barn och vänner och/ eller bekanta som kommer och hälsar på och hör av sig regelbundet, men ändå gnäller de över att de är "ensamma", ett hån mot alla de som verkligen är ensamma, som sitter helt ensam utan att mobilen ringer eller någon som ens svarar på meddelanden på sociala medier, som kanske inte har eller har brutit kontakten med familjen eller delar av den. Som sitter ensamma Jul efter Jul och midsommar efter midsommar (och andra högtider). Först när man upplevt detta vet man hur det är att vara ensam på riktigt. Har man människor omkring sig så ser man till att göra det bästa av situationen istället för att gnälla.
Jag är hyfsat säker på att jag kan hitta en hel del personer i världen som har det sämre, är mer ensamma etc än dig och andra här som verkar göra någon slags anspråk på att de minsann, till skillnad från vissa andra, har rätt att känna sig ensamma och rätt att få sörja det.
Om jag hittar en sådan person....kommer DITT liv magiskt bli bättre då? Måste du sluta vara ledsen då för att inte håna den som har det värre enligt något objektivt mått. Du/ni som nu av en eller annan orsak upplever en ofrivillig och jobbig känsla av ensamhet - ni om några skulle väl ändå vara förstående och empatiska till andra som uttrycker samma sak? Där kära vän har du grundbulten i att vara ensam....att ständigt jämföra och exkludera istället för att inkludera.
Jag har absolut empati för de som tycker att de har det tufft av en eller annan anledning, men den som sitter där i en rullstol utan ben och tycker att snubben bredvid som faktiskt har ETT ben minsann inte borde gnälla så mycket har jag inget till övers för. Det finns alltså monopol på lidande. Vem är ordförande i den klubben om jag får fråga?
Jag blir lite arg när jag läser sådana här inlägg som går över till aggressivitet mot andra.
Det är fruktansvärt tråkigt för alla ensamma personer och jag lider med dom.
Men att du nedvärderar andras trådar och deras problem är inte ok.
Folk som skriver i egna trådar om sin ensamhet trots en partner tar upp sitt problem och jämför sig inte med personer med andra ensamhetsproblem.
Alla har rätt till sina problem och ingen vet vad den personen gått igenom tidigare och det kan vara det sista som får bägaren att rinna över.
En del lever med personer i destruktiva förhållanden mm.
Varför ska det vara en tävling om vem som har det värst.
Ja du kanske har det värre men ska inte andra få starta trådar om sina problem då?
Ska inte en överviktig t ex få prata om vikt för någon annan har ännu mer övervikt eller är anorektiker?
Om jag t ex bryter benet och har ont av det försvinner ju inte mitt onda för att någon annan har brutit bägge benen.
Jag har fortfarande ont och kan inte leva som vanligt, ska man då inte få prata om det för en annan bröt bägge benen utan att då ska man får höra att man minsann inte har lika ont och inte ska få beklaga sig när någon annan har ont i två ben.
Ska man inte få vara ledsen för att man genomgått cancer behandling men överlevt då andra dött.
Så du beklagar dig aldrig över något som någon annan kan ha det värre med?
Självklart beklagar man sig inte direkt till någon som man vet har det värre gällande det man beklagar sig om men att få säga saker och starta trådar om sina problem har alla rätt i utan att någon ska säga att man inte har det tillräckligt jobbigt speciellt när man inte vet vad personen har för andra erfarenheter och varit med om.
De flesta har varit med om tråkiga saker i sina liv även fast inte du vet allt.
Beklagligt allt du varit med om men att vara aggressiv mot andra är inte ok!