• Jimmy75

Till er som skriver att ni är ensamma..

Anonym (Thomas) skrev 2025-06-20 19:46:40 följande:
    Mår du bra eller? Inte fullt normalt inlägg i mina ögon.  När fan har hon nämnt medicin?  Oftast kan man få en remiss för vidare utredning hos en psykolog. Det borde vi väl veta tycker man. Känns mer som du blev oerhört provocerad av hennes inlägg.

Du är i alla fall stort behov av hjälp, där är vi helt överens. Ganska omgående. Förstår inte ett dugg vad och hur allt om narccisism och naiv kom in. Oerhört märkligt inlägg. 
    Ja det där om att "tycka synd om sig själva" känns onekligen som en projicering.
  • Jimmy75
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 20:09:49 följande:
    Kom tillbaka när du har blivit såld, kidnappad, kidnappad igen misshandlad såld igen för att sedan bli torterad, sexuellt utnyttjad, torterad och utsatt för flera mordförsök samt psykiskt misshandel samtidigt som du inte har haft någon att vända dig till med någon som helst kunskap, fått C-ptsd där du endast har fått 2 månader sjukskrivning för " depression" samt äntligen fick samtal med psykolog för 5 tillfällen av vc men som inte ville fortsätta efter 1:a och avslutade dt efter det 2:a tillfället. Därefter drogad våldtagen och extrema mat allergier som dietisten endast fnittrar åt. Samtidigt som du fått kicken för att du skadade dig i axeln i arbetet och fortfarande har problem med det 14 år senare samt även tackat nej till partnerskap då du inte trodde att du skulle överleva och varit nära folk som tagit sitt liv trots barn och dina 3 vänner har antigen tagit livet av sig eller dött. Vem fan är du? Låt mig gissa, du sitter där, med rika föräldrar i bakgrunden, har råd med fin bil, uppväxt i fint hus och sitter och super öl och grillar och tror att du är en gud då folk skrattar åt dina åsne skämt alt rörelser. Dra åt helvete. Du har knappt överlevt att slå i lilltån i en rostig spik ens. 
    Nej, det var faktiskt inte en enda siffra rätt i den gissningen. Sakerna du räknar upp låter helt fruktansvärt att ha varit med om....men det ger dig fortfarande absolut noll rätt att skita på andra här inne (syftar inte på mig själv) för att du inte accepterar att de kan känna sig ensamma och må dåligt utifrån sina livsvillkor. Är du något slags facit för vem som får lov att lida? Är det en tävling? Så om jag letar upp en människa som haft ett ÄNNU värre livsöde än dig så kan jag säga åt tid att sluta gnälla eller??? För mellan raderna blir det innebörden av det du säger....och din reaktion och svar till en del personer längre upp i tråden som bara försökte visa dig empati och omtanke är helt bisarr - som om din smärta ger dig ett frikort att bära dig åt som ett rövhål mot resten av världen när det passar dig.....och när du märker att det landade fel eller får en släng av dåligt samvete smackar du upp allt elände du varit med om så ska ditt beteende vara förlåtet??? Nä du, tänk om.
  • Jimmy75
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 20:09:49 följande:
    Kom tillbaka när du har blivit såld, kidnappad, kidnappad igen misshandlad såld igen för att sedan bli torterad, sexuellt utnyttjad, torterad och utsatt för flera mordförsök samt psykiskt misshandel samtidigt som du inte har haft någon att vända dig till med någon som helst kunskap, fått C-ptsd där du endast har fått 2 månader sjukskrivning för " depression" samt äntligen fick samtal med psykolog för 5 tillfällen av vc men som inte ville fortsätta efter 1:a och avslutade dt efter det 2:a tillfället. Därefter drogad våldtagen och extrema mat allergier som dietisten endast fnittrar åt. Samtidigt som du fått kicken för att du skadade dig i axeln i arbetet och fortfarande har problem med det 14 år senare samt även tackat nej till partnerskap då du inte trodde att du skulle överleva och varit nära folk som tagit sitt liv trots barn och dina 3 vänner har antigen tagit livet av sig eller dött. Vem fan är du? Låt mig gissa, du sitter där, med rika föräldrar i bakgrunden, har råd med fin bil, uppväxt i fint hus och sitter och super öl och grillar och tror att du är en gud då folk skrattar åt dina åsne skämt alt rörelser. Dra åt helvete. Du har knappt överlevt att slå i lilltån i en rostig spik ens. 
    Vad dina synpunkter på den där psykologen anbelangar som du verkar bitter på för att hen avslutade terapin så kan jag upplysa dig om att det ingår som en yrkesetisk princip och i en psykologs legitimerade ansvar att inte fortsätta en behandlingskontakt om hen inte är säker på att hen har rätt kompetens för att kunna hjälpa patienten - det är med andra ord psykologens förbannade skyldighet att avsluta om hen inte kan hjälpa dig eftersom det annars riskerar göra saker mycket värre. Så du kanske själv ska vara lite ödmjuk när du inte har hela bilden klar för dig om vad du pratar om.....Med vänlig hälsning, från en legitimerad psykolog.
  • Jimmy75
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 19:27:52 följande:
    Skitsnack. Att vända sig till vårdcentralen som skriver ut antidepressiva utan att veta om de långt gående effekterna av det, är alltså vad du rekomenderar? Man kan ju undra om du inte arbetar på en vårdcentral själv och försöker rättfärdiga "medicin" ut skrivandet eller har en högre status där du själv tjänar pengar på det. Det är ju hyckleri rakt igenom! 

Visst, om de tär självvalt så får det vara så, klart du inte mår dåligt då. Jag levde själv i celibat under 7 års tid. Men idag mår jag dåligt. Okej? Du låter mer narcissistisk än att du valt att vara ensam för att skydda dig själv från tortyr, mordförsök våldtäkt och psykisk misshandel, vilket endast är en del av vad jag har gått igenom. Men kom för fan inte och säg att jag ska vända mig till vårdcentralen för då bevisar du än mer att du inte har något som helst grepp om vad du pratar om, alt så är du extremt naiv och narcissistisk! 
    Det jag reagerade på var din FULLSTÄNDIGT obefogade attack mot Lana i citatet ovan.
  • Jimmy75
    Anonym (Förstår_inte_heller..) skrev 2025-06-21 15:16:08 följande:

Jag fattar inte heller det. Det finns folk som har både partner och barn och vänner och/ eller bekanta som kommer och hälsar på och hör av sig regelbundet, men ändå gnäller de över att de är "ensamma", ett hån mot alla de som verkligen är ensamma, som sitter helt ensam utan att mobilen ringer eller någon som ens svarar på meddelanden på sociala medier, som kanske inte har eller har brutit kontakten med familjen eller delar av den. Som sitter ensamma Jul efter Jul och midsommar efter midsommar (och andra högtider). Först när man upplevt detta vet man hur det är att vara ensam på riktigt. Har man människor omkring sig så ser man till att göra det bästa av situationen istället för att gnälla.

Jag är hyfsat säker på att jag kan hitta en hel del personer i världen som har det sämre, är mer ensamma etc än dig och andra här som verkar göra någon slags anspråk på att de minsann, till skillnad från vissa andra, har rätt att känna sig ensamma och rätt att få sörja det.

Om jag hittar en sådan person....kommer DITT liv magiskt bli bättre då? Måste du sluta vara ledsen då för att inte håna den som har det värre enligt något objektivt mått. Du/ni som nu av en eller annan orsak upplever en ofrivillig och jobbig känsla av ensamhet - ni om några skulle väl ändå vara förstående och empatiska till andra som uttrycker samma sak? Där kära vän har du grundbulten i att vara ensam....att ständigt jämföra och exkludera istället för att inkludera.

Jag har absolut empati för de som tycker att de har det tufft av en eller annan anledning, men den som sitter där i en rullstol utan ben och tycker att snubben bredvid som faktiskt har ETT ben minsann inte borde gnälla så mycket har jag inget till övers för. Det finns alltså monopol på lidande. Vem är ordförande i den klubben om jag får fråga?

• Jimmy75
    Anonym (tragiskt!) skrev 2025-06-22 10:29:50 följande:

Jag blir lite arg när jag läser sådana här inlägg som går över till aggressivitet mot andra.

Det är fruktansvärt tråkigt för alla ensamma personer och jag lider med dom.
    Men att du nedvärderar andras trådar och deras problem är inte ok.

Folk som skriver i egna trådar om sin ensamhet trots en partner tar upp sitt problem och jämför sig inte med personer med andra ensamhetsproblem.
    Alla har rätt till sina problem och ingen vet vad den personen gått igenom tidigare och det kan vara det sista som får bägaren att rinna över.
    En del lever med personer i destruktiva förhållanden mm.

Varför ska det vara en tävling om vem som har det värst.
    Ja du kanske har det värre men ska inte andra få starta trådar om sina problem då?

Ska inte en överviktig t ex få prata om vikt för någon annan har ännu mer övervikt eller är anorektiker?

Om jag t ex bryter benet och har ont av det försvinner ju inte mitt onda för att någon annan har brutit bägge benen.
    Jag har fortfarande ont och kan inte leva som vanligt, ska man då inte få prata om det för en annan bröt bägge benen utan att då ska man får höra att man minsann inte har lika ont och inte ska få beklaga sig när någon annan har ont i två ben.

Ska man inte få vara ledsen för att man genomgått cancer behandling men överlevt då andra dött.

Så du beklagar dig aldrig över något som någon annan kan ha det värre med?

Självklart beklagar man sig inte direkt till någon som man vet har det värre gällande det man beklagar sig om men att få säga saker och starta trådar om sina problem har alla rätt i utan att någon ska säga att man inte har det tillräckligt jobbigt speciellt när man inte vet vad personen har för andra erfarenheter och varit med om.

De flesta har varit med om tråkiga saker i sina liv även fast inte du vet allt.
    Beklagligt allt du varit med om men att vara aggressiv mot andra är inte ok!

Skönt att fler säger ifrån. Det är bara inte okej och enligt mig är det värsta sorten när personer som BORDE kunna sätta sig in i situationen och ha förståelse, om någon, beter sig på det viset.
  • Jimmy75
    Anonym (C) skrev 2025-06-22 17:39:16 följande:
    Skulle inte säga att du är ensam.
    Men om vederbörande nu känner sig ensam - Har hen fel då och hur förändras hens situation och upplevelse av att vi har åsikter om den här inne?
Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..