Inlägg från: Anonym (tragiskt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tragiskt!)

Till er som skriver att ni är ensamma..

Jag blir lite arg när jag läser sådana här inlägg som går över till aggressivitet mot andra.

Det är fruktansvärt tråkigt för alla ensamma personer och jag lider med dom.
    Men att du nedvärderar andras trådar och deras problem är inte ok.

Folk som skriver i egna trådar om sin ensamhet trots en partner tar upp sitt problem och jämför sig inte med personer med andra ensamhetsproblem.
    Alla har rätt till sina problem och ingen vet vad den personen gått igenom tidigare och det kan vara det sista som får bägaren att rinna över.
    En del lever med personer i destruktiva förhållanden mm.

Varför ska det vara en tävling om vem som har det värst.
    Ja du kanske har det värre men ska inte andra få starta trådar om sina problem då?

Ska inte en överviktig t ex få prata om vikt för någon annan har ännu mer övervikt eller är anorektiker?

Om jag t ex bryter benet och har ont av det försvinner ju inte mitt onda för att någon annan har brutit bägge benen.
    Jag har fortfarande ont och kan inte leva som vanligt, ska man då inte få prata om det för en annan bröt bägge benen utan att då ska man får höra att man minsann inte har lika ont och inte ska få beklaga sig när någon annan har ont i två ben.

Ska man inte få vara ledsen för att man genomgått cancer behandling men överlevt då andra dött.

Så du beklagar dig aldrig över något som någon annan kan ha det värre med?

Självklart beklagar man sig inte direkt till någon som man vet har det värre gällande det man beklagar sig om men att få säga saker och starta trådar om sina problem har alla rätt i utan att någon ska säga att man inte har det tillräckligt jobbigt speciellt när man inte vet vad personen har för andra erfarenheter och varit med om.

De flesta har varit med om tråkiga saker i sina liv även fast inte du vet allt.
    Beklagligt allt du varit med om men att vara aggressiv mot andra är inte ok!

Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..