Inlägg från: Anonym (Thomas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Thomas)

Till er som skriver att ni är ensamma..

Anonym (H) skrev 2025-06-20 19:27:52 följande:
    Skitsnack. Att vända sig till vårdcentralen som skriver ut antidepressiva utan att veta om de långt gående effekterna av det, är alltså vad du rekomenderar? Man kan ju undra om du inte arbetar på en vårdcentral själv och försöker rättfärdiga "medicin" ut skrivandet eller har en högre status där du själv tjänar pengar på det. Det är ju hyckleri rakt igenom! 

Visst, om de tär självvalt så får det vara så, klart du inte mår dåligt då. Jag levde själv i celibat under 7 års tid. Men idag mår jag dåligt. Okej? Du låter mer narcissistisk än att du valt att vara ensam för att skydda dig själv från tortyr, mordförsök våldtäkt och psykisk misshandel, vilket endast är en del av vad jag har gått igenom. Men kom för fan inte och säg att jag ska vända mig till vårdcentralen för då bevisar du än mer att du inte har något som helst grepp om vad du pratar om, alt så är du extremt naiv och narcissistisk! 
    Mår du bra eller? Inte fullt normalt inlägg i mina ögon.  När fan har hon nämnt medicin?  Oftast kan man få en remiss för vidare utredning hos en psykolog. Det borde vi väl veta tycker man. Känns mer som du blev oerhört provocerad av hennes inlägg.

Du är i alla fall stort behov av hjälp, där är vi helt överens. Ganska omgående. Förstår inte ett dugg vad och hur allt om narccisism och naiv kom in. Oerhört märkligt inlägg. 
  • Anonym (Thomas)
    evilin skrev 2025-06-21 16:33:13 följande:

Man kanske ska skilja på kvantitativ och kvalitativ ensamhet? Alltså där kvantitativ sådan innebär få sociala relationer och kvalitativ sådan innebär att man inte kan tillgodogöra sig befintliga sociala relationer eller saknad av samhörighet eller så.

Det beror alldeles på, om det är frivillig ensamhet har man nog inte det behovet privat. Befintliga sociala relationer kan dom flesta få genom arbetet. Befintliga blir ju bara relationerna om man faktiskt behöver det.

Alla har faktiskt inte det behovet privat. Jag kan ta introverta som ett exempel. 
Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..