• Mayjel

Till er som skriver att ni är ensamma..

Det kan kännas ensamt ibland, även om man är frivilligt singel och har en familj bakom sig som stöd. 

För egen del tror jag att den känslan gärna uppstår när man befinner sig på platser där många är i sällskap, ex. på bio, restauranger, nöjesparker, badplatser etc.
    Det är inte alltid som ens egen familj finns tillgängliga att hålla en sällskap heller. Just nu känns det svårt och ledsamt inuti. Kan möjligen vara lite PMS som spökar också, när jag tänker efter. Snart dags för rosenveckan. 

• Mayjel
    Anonym (Mira) skrev 2025-06-26 18:09:02 följande:
    Då kanske det inte är helt frivilligt. Jag känner mig aldrig ensam ellet i behovet av en man. Och det är samma sak för mina kvinnliga vänner som lever frivilligt singlar med 
    Är helt färdig med dom på ett romantiskt plan och kommer aldrig vara med en man igen. Har aldrig känt mig ensam över det. Jag gör andra saker i mitt liv och har riktigt kul för det mesta:)

Du kanske faktiskt vill ha en man när du tänker efter. Inte helt ovanligt att det inte är helt frivilligt ibland. 
    Det var inte en man jag syftade på i föregående text utan mer vänner. Jag har ganska få av dem. Önskar också att jag hade fler släktingar nära mig. De flesta av dem bor i andra städer tyvärr. 
Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..