Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Ätstörd

Anonym (Funderar) skrev 2025-07-26 12:20:08 följande:

Jag kan nog utan problem äta för kaloribalans men jag vill veta att det är just det jag gör och inte äter mer. Det är bara en fråga om var jag sätter gränsen. Jag äter ibland mat som jag inte vet vad det innehåller men då tar jag höjd för det, nu är det flera veckor det handlar om, det är svårt att ta höjd för att varje dag äta så. 

Vad spelar det för roll om du skulle gå upp något kilo? Bryter tredje världskriget ut eller är din framtid förstörd över något ynka kilo?
    Fundera på det.
  • Anonym (T)
    Anonym (Funderar) skrev 2025-07-26 12:20:08 följande:

Jag kan nog utan problem äta för kaloribalans men jag vill veta att det är just det jag gör och inte äter mer. Det är bara en fråga om var jag sätter gränsen. Jag äter ibland mat som jag inte vet vad det innehåller men då tar jag höjd för det, nu är det flera veckor det handlar om, det är svårt att ta höjd för att varje dag äta så. 

Om det enbart handlar om kontroll, varför är du då inte rädd för att äta mindre än din kropp behöver?
  • Anonym (T)
    Anonym (Funderar) skrev 2025-07-26 23:08:36 följande:
    Nej men det stör. Jag ligger just nu +0,3 kg sen i torsdags och det är inte bra.
    Det är normalt att gå upp och ner 2-3 kilo hela tiden. Beror på hur mycket vatten och mat du har i organen, bland annat tarmen och urinblåsan. Sen även vilken tid du väger dig på dagen. Att gå upp 300 gram är verkligen pyttelite och helt normalt. Det är ju bara en liten portion mat som kommer att gå ur kroppen eller lite vatten som får dig att gå upp så små mängder.
    Jag går upp och ner några kilo här och där hela tiden och det gör alla normalätande och drickande människor. Oroa dig inte.
  • Anonym (T)
    Anonym (Funderar) skrev 2025-07-31 11:59:02 följande:

Hur berättar man till sin sambo? Och när? Jag vill inte att han ska bli orolig.

Ser han inte att du håller på och väger maten och vägrar göra avsteg från "dieten" eller inte vill gå ut och spontanäta?
Svar på tråden Ätstörd