Ätstörd
Sanningen är den att du vill inte ha hjälp eftersom du inte ser att du har en ätstörning.
Kunde jag bara tacka nej och äta egen mat som jag fått räkna ut kalorierna på skulle allt vara bra.
Ätstörningar ÄR kontrollbehov...
Du har tidigare pratat om att utan kontrollen tappar du hela din identitet men jag förstår inte hur du tänker där. Din ätstörning är inte din identitet utan en bieffekt som ingen gillar. Ingen vill att du ska ha kvar den. Förutom du.
Jaja vi kan konstatera att jag är helt galen, det var inget nytt för mig. Men det är fortfarande inget som någon annan vet om, vore det SÅ illa skulle folk runt om kring mig säga att jag är ätstörd och behöver hjälp.
Men nu har jag flera veckor framför mig fri från våg och kalorier och fixar jag det kan man konstatera att det här inte är ett problem.
Hur fan ska folk kunna se något som du tydligt inte visar... Tror inte att denna tråd är bra för dig för allt vi säger vrider du till vad du vill höra.
Nej, du kommer återgå till allt destruktivt direkt när du kan och må jävligt dåligt under denna tid för... ingenting. Det är inte värt det.
Ju mindre du äter, ju mer tror kroppen att det pågår en hungersnöd och drar ner på förbränningen. Men om det pågått ett tag och du behöver väldigt lite mat, så kan du få näringsbrister av olika slag. För man behöver äta lite mängder för att få i sig nog av vissa näringsämnen.
Bantarens paradox, ju mer du drar in på maten, ju mindre förbränner du.
Man blir också mer sugen på att äta jättemycket av något då.
Hur berättar man till sin sambo? Och när? Jag vill inte att han ska bli orolig.