Dela med om Hormonsprial upplevelser
Hej! Jag undrar om folk kan dela med sig om sina hormonspiral upplevelser och hur blödningarna blev med tiden? Undrar då jag haft en lite dålig upplevelse och vill se om det finn en chans at det kan bli bättre.
Min upplevelse är här under om nån vill läsa!
Jag har haft en hormonspiral i snart 8 månader och satte in den pga extrem mensvärk. Innan blödde jag 6 dagar cirka. Nu har jag haft oregelbundna blödningar men som börjat bli mer regelbundna men ändå inte. Nu blöder jag 8 dagar och tar cyklo-f fyra av dem dagarna för att det blöder en mängd jag inte vill se och delvis för att stoppa den blödningarna. Sen stänkblöder det lite efter och kanske blöder lite igen så att man måste ta cyklo f. Det här är ett helvete. Jag vill samtidigt inte ta ut den eftersom mensvärken är mycket bättre och den går att lindra med ipren osv. BM anser att jag ska ta p-piller för att få bort blödningarna men jag är rädd för p-piller och har sgat att det är något jag aldrig vill ha i mig och känner mig inte bekväm med tanken på det just nu. Jag ville liksom ge det mer tid och KANSKE ta p-piller om jag känner mig bekvämare om något år.