• Anonym (Tjej)

Fråga om otrohet

vad räknar ni som otrohet

• Svar på tråden Fråga om otrohet
  • Jimmy75

Tänker att det inte är själva handlingen i sig utan avsikten med densamma. Om partnern har kontakt med någon annan i syftet att hon vill att något ska utvecklas och hända mellan dem skulle jag betrakta det som otrohet.

• Anonym (inlägg2)
    Jimmy75 skrev 2025-06-21 19:54:27 följande:

Tänker att det inte är själva handlingen i sig utan avsikten med densamma. Om partnern har kontakt med någon annan i syftet att hon vill att något ska utvecklas och hända mellan dem skulle jag betrakta det som otrohet.

Skyller du inte på den som din partner ev. lyckas ragga upp, om den var medveten om förhållandet?
  • Anonym (Sidenmjuk)
    Anonym (inlägg2) skrev 2025-06-21 20:12:28 följande:
    Skyller du inte på den som din partner ev. lyckas ragga upp, om den var medveten om förhållandet?
    Nej, för det är min partner som har lovat mig saker, inte den personen som han raggar på.

En sådan reaktion mot "nr 2" är bara ren projektion, för att man inte har psyke nog att hantera att ens partner inte visar den respekt för förhållandet som överenskommits när man har bestämt sig för att vara exklusiva. 

Kräv ansvar av den som bryter ett avtal, inte den som drar nytta av det. Män är inte små oskyldiga offer för femme fatale, de har en hjärna men väljer ibland att inte använda den.
  • Anonym (inlägg2)
    Anonym (Sidenmjuk) skrev 2025-06-21 20:36:25 följande:
    Nej, för det är min partner som har lovat mig saker, inte den personen som han raggar på.

En sådan reaktion mot "nr 2" är bara ren projektion, för att man inte har psyke nog att hantera att ens partner inte visar den respekt för förhållandet som överenskommits när man har bestämt sig för att vara exklusiva. 

Kräv ansvar av den som bryter ett avtal, inte den som drar nytta av det. Män är inte små oskyldiga offer för femme fatale, de har en hjärna men väljer ibland att inte använda den.
    Nu frågade jag dock en man, är hans partner en man menar du?
  • Jimmy75
    Anonym (inlägg2) skrev 2025-06-21 20:12:28 följande:
    Nej....varför skulle jag? Det är ju inte den personen som är otrogen och det är inte den personen som jag lever ihop med. 
  • Jimmy75
    Anonym (inlägg2) skrev 2025-06-21 20:45:00 följande:
    Nu frågade jag dock en man, är hans partner en man menar du?
    Menar du då att jag skulle reagera annorlunda för att jag är man? Eller det är bara tramsig semantik för att inte kommentera det sidenmjuk skriver? Det är ju helt rätt - att skylla på den som ens partner är otrogen tillsammans med är ju bara omoget och fegt och ett sätt att flytta fokus från den som har gjort något fel.
  • Anonym (Bagarn)

Jag är nog lite inne på det som TS beskriver
    Jag har ju en hel del förhållanden under bältet så att säga så jag har ju en del situationer att välja på. Som sagt det är inte själva akten som är det som sårar mest utan det är hur det görs, genom lögner, faskhet och rökridåer. Jag har varit i situationer där jag har sett min partner njuta av sex med någon annan utan att bli ett dugg svartsjuk samt varit i stuationer där sex inte ens har varit en faktor men ändå känt mig extremt sviken och drabbad av otrohet.

• Anonym (inlägg2)
    Jimmy75 skrev 2025-06-21 21:21:56 följande:
    Menar du då att jag skulle reagera annorlunda för att jag är man? Eller det är bara tramsig semantik för att inte kommentera det sidenmjuk skriver? Det är ju helt rätt - att skylla på den som ens partner är otrogen tillsammans med är ju bara omoget och fegt och ett sätt att flytta fokus från den som har gjort något fel.
    Personen påpekade att det gällde otrogna män. Varför skriva så?
  • Jimmy75
    Anonym (inlägg2) skrev 2025-06-22 15:50:29 följande:
    Personen påpekade att det gällde otrogna män. Varför skriva så?

Möjligt att jag misstolkade något förstås. Att hon skrev män tog jag bara för givet var utifrån utgångspunkten att hon är kvinna och partnern sannolikt man, därav att hon refererat till män - Det kan ju dock vara en våldsam feltolkning såklart och kanske stå för en uttalad åsikt om män som grupp. Grejen är den att jag uppfattade ditt svar till henne som att DU då tänkte att det skulle vara något specifikt sätt för mig att tänka på just eftersom jag är man. Om jag läste in mer i det än vad du menade får jag backa och be om ursäkt för det som då blev ett påhopp.

My bad!

• Anonym (inlägg2)
    Jimmy75 skrev 2025-06-22 16:06:55 följande:

Möjligt att jag misstolkade något förstås. Att hon skrev män tog jag bara för givet var utifrån utgångspunkten att hon är kvinna och partnern sannolikt man, därav att hon refererat till män - Det kan ju dock vara en våldsam feltolkning såklart och kanske stå för en uttalad åsikt om män som grupp. Grejen är den att jag uppfattade ditt svar till henne som att DU då tänkte att det skulle vara något specifikt sätt för mig att tänka på just eftersom jag är man. Om jag läste in mer i det än vad du menade får jag backa och be om ursäkt för det som då blev ett påhopp.

My bad!

Alltså jag fattar inte alls vad män som inte är offer för femme fatale har med saken att göra. . varför svara så till mig? som om jag påstått att det är just män som inte kan stå emot otrohet och inte får hållas ansvariga. . och dessutom så gällde ju min fråga till en man (du) ser på otrohet, som mest sannolikt har en kvinnlig partner. .så ja vad ska jag svara på det, försökte få personen att förklara sig varför den börjar prata om just otrogna män i det sammanhanget liksom? tror hon att du har en manlig partner som blir lockad av en kvinna eller vad är det fråga om?
Svar på tråden Fråga om otrohet