Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Misstänkt utomkvedshavandeskap

När jag hade utomkveds hade jag bruna flytningar och fick stark smärta på ena sidan, det låter mer som ett vanligt missfall för dig men eftersom hcg är så lågt går det ju inte att se vart det sitter, först när hcg är över 1000 kan man se fostret. Förhoppningsvis fortsätter det sjunka  för dig utan komplikationer!

• Anonym (Anonym)
    Issax93 skrev 2025-06-24 23:40:46 följande:

Tack för omtanken! Ska absolut vara uppmärksam. Har en fråga till er som genomgått detta. Såg dem på era VUL att livmodern var tom och slemhinnan tunn jämfört vid en graviditet? Blödde ni nått mer? 

har fortsatt ont som mensvärk och det stör mig. För tänker att livmodern har ju liksom inte vidgats som vid en graviditet? så då borde man väl inte ha ont, då den inte behöver dra ihop sig? och någon ägglossning kommer jag ju inte få fören hcg är på noll så är ju inte därför jag har ont heller. Om jag ska räkna denna hravidtet sen sista mensen (hann dock aldrig få den efter stopp med p-piller) men ungefär så räknar jag att den borde ha varit 5/5 och då är jag i vecka 7+2 nu. Bara vänta och se. Hade ju önskat mig en bättre semester än det här? 

men tack för att ni delar med er! 

Jag hade molvärk i livmodern vid mitt utomkveds, precis som en vanlig graviditet, i början det är ju hgc som gör att livmodern förändras och inte embryot. Jag fick ägglossning när hcg var 50, vilket jag inte trodde var möjligt. Mitt utomkveds läkte ut helt av sig självt, hcg började på 1000 och det tog ca 6 veckor av återbesök. Jag blödde väldigt lite men hade en del smärta, vid första undersökningen var slemhinnan tjock men det var innan blödning börjat. 
Svar på tråden Misstänkt utomkvedshavandeskap