Misstänkt utomkvedshavandeskap
ej!
hoppas innerligt någon kan ta sig tid o läsa detta. samt hitta någon som kanske vart med om liknande!
jag har testat äl-test för att hitta min ögglossning efter p-pillerStopp. Jag fick blödning efter pillerstopp. Började sen med äl-test som aldrig gav fullt utslag. Hade dock tecken på öl och hade samlag dessa dagar. Tog sen ett graviditetstest dagen hos förväntad mens som visade negativt. Fick sen mens precis som vanligt, riklig i två dagar och sen mindre sista dagarna. mensen började 2/6 och slutade 6/6. kände sen av ägglossning kort därefter den 10/6 men fick ingen fullstegring fören 12/6. Testet blev svagare 13/6 men när jag tog det som skulle varit sista blev det jättepositivt fanns knappt färg till kontrollstrecket. 14/6 på kvällen plussade jag och visade sig vara gravid.Den 16/6 visade clear blue 2-3 gravid. Fick samma dag blod På pappret när jag varit på toa. Detta fortsatte under förmiddagarna tis och ons. På tisdagen var jag på gyn för att kolla. De såg inget i livmodern men hinnan var tjock o hon såg att jag haft äl. Fick ta hcg som visade 330. fick sen på torsdagen ta nytt hcg som visade 270. Läkaren misstänker PUL alt utomkvedshavandeskap.
har nu ingen blödning. Har motvärk o ömma bröst.
ska ta nytt hcg på torsdag nästa vecka
någon som vart med om liknande?
Jag hade utomkvedshavandeskap i början av året. Jag hade negativt grav-test dagen innan mens, fick en ?vanlig mens? och plussade sen på gravtest några dagar efter mensen slutade. De nästkommande två veckorna hade jag sen smått bruna/lite blodiga flytningar, molvärk och ömma bröst. Allt detta kan ju såklart vara tecken på vanlig grav också, men det var mina långsamt stegrande gravtest som fick mig orolig. I vecka 7+5 hade jag bokat ett privat VUL där man inte kunde se något och jag fick åka till gynakuten för en PUL och sen konstaterades utomkvedshavandeskap. Jag hade aldrig ensidig smärta, och då gick ändå min äggledare sönder i slutändan?
Tyvärr låter det som det inte är en graviditet som kommer utvecklas bra för dig (med tanke på sjunkande hcg). Är såklart svårt för oss att säga om det är utomkveds eller missfall, men stå på dig med sjukvården med hcg-uppföljning och undersökningar. Jag fick ta flertalet med 48-timmars intervaller för att få utomkveds konstaterat. (Fredag, måndag, onsdag = konstaterat, torsdag osv). och så tidigt kunde de inte se det bra på ultraljudet (jag hade som mest 4000 hcg). De kunde bara se något litet som skulle eventuellt kunna vara en avvikelse på vänster sida - men det var först när min äggledare faktiskt började gå sönder som de kunde börja jämföra ultraljudsbilder och se hur det skiljde sig mellan veckorna.
Massa kramar och hoppas såklart att det inte är utomkvedshavandeskap ❤️ Skulle det vara det så är vi många här på familjeliv som varit igenom det och finns även en bra fb-grupp ❤️