• Siripiri

Misstänkt utomkvedshavandeskap

Issax93 skrev 2025-06-24 22:07:55 följande:

Idag fick jag komma till gyn för ny undersökning då jag nu fått smärta i magen och över äggstockarna. 

vul såg fint ut, hon kunde se något litet som skulle kunna vara nått på ena äggstocken om hcg ökade. Annars en minimal cysta eller en bit av tarmen (svårt att avgöra på ultraljud sa läkaren) livmodern är tom och det ser inte ut som att jag kommer att blöda nått. Hcg hade gått ner. Idag 110hcg från i torsdags då det låg på 270hcg. 
    läkaren misstänker att min blödning som jag trodde var mens i början av juni kan ha varit ett tidigt missfall. Ont som jag har kan vara efter missfallet. Ska dit på torsdag igen och ta hcg och följas till att det är 0. Känner mig lugnare nu iallafall. :) 

Så bra! Kroppen kan ju själv ta hand om ett utomkveds om man har tur 🙏🏼 Var uppmärksam på tilltagande smärta + blödningar. Det Är jätte bra att dem fortsätter följa upp! 

Din historia är inte helt olikt min utomkvedshistoria, en mens som var lite kortare än vanlig. 10 dagar senare fick jag både ett positivt ÄL och gravtest, sen var karusellen av avvikande symtom igång. Nästan 10 dagar senare gjorde jag min första VUL pga hade ensidig snärta. Då hade jag också något vid   äggstocken som dem inte kunde identifiera, ev cysta skrev dem, samt PUL, som sedan slutade med brusten äggledare 20 dagar senare. Men mitt HCG gick upp och ner under en månad, max uppe på 484, dagen innan operation. Var i ^ vecka 9 ^ när jag opererades. 

• Siripiri
    Issax93 skrev 2025-06-24 23:40:46 följande:

Tack för omtanken! Ska absolut vara uppmärksam. Har en fråga till er som genomgått detta. Såg dem på era VUL att livmodern var tom och slemhinnan tunn jämfört vid en graviditet? Blödde ni nått mer? 

har fortsatt ont som mensvärk och det stör mig. För tänker att livmodern har ju liksom inte vidgats som vid en graviditet? så då borde man väl inte ha ont, då den inte behöver dra ihop sig? och någon ägglossning kommer jag ju inte få fören hcg är på noll så är ju inte därför jag har ont heller. Om jag ska räkna denna hravidtet sen sista mensen (hann dock aldrig få den efter stopp med p-piller) men ungefär så räknar jag att den borde ha varit 5/5 och då är jag i vecka 7+2 nu. Bara vänta och se. Hade ju önskat mig en bättre semester än det här? 

men tack för att ni delar med er! 

Här har du anteckning från min första besök och vul 😊

Min kropp typ fortsatte ha två menser medan jag var ^ gravid ^, började Blöda på exakt dem cykeldagarna jag förväntade mig. Hade dock ett episod i mellan dem med blödning + smärta typ 12 dagar efter den avvikande mensen, så strålade det ut från livmodern som blixtar😅 Hade samma smärtor fast värre innan operation. Men då också grov smärta i hela min högra sida för det hade börjat läcka ut blod i buken. 

13/11 - vad jag trodde skulle bli en vanlig mens, men nä den var intensiv i två dagar sen, sen bara färgade flytningar sista tre. 

24/11 - Började få rosa flytningar, på måndagen efter lunch kom smärtorna. Sedan tis-lördag hade jag typ persikgula flytningar har jag skrivit. 

Sedan 12/12 trodde jag att jag fick missfallet på riktigt, men det var bara ännu en lurendrejerimens. 

20/12, går till jobbet, efter en timma börjar det stråla smärta mot anus. Går in på 1177, ser att mitt HCG har höjts lite sen förra veckan, fuck. Dem ringer från gyn, får en akuttid då dem sätt att mitt HCG gått upp. Sen började smärtan bara stiga + blödning med klarrött blod! brutalt var de 😅 Skakade av smärta när jag kom upp till avdelningen. Fick operation efter 2h. Fick så bra vård ♥️ 

• Siripiri
    Issax93 skrev 2025-07-08 14:26:03 följande:

Nu börjar jag tröttna på detta? 
    hcg förr förra torsdagen var nere på 64. Tänkte äntligen! Tog nya prover en vecka efter som då visade 76.. fick komma akut igår för nya prover och undersökning. Nu var hcg 66 o inget syns. Blödde hela förra veckan. Blödningsfri två dagar och nu blöder igen. Har mer ont. Långt ner i magen och ryggen? semestern är slut och fick snällt berätta för chefen. Ska ta nya prover på torsdag. 

nu är det snart 4 veckor som detta hållt på. Hcg endast sjunkit från 330-66 under dessa veckor. Ingen energi och har bara ont hela tiden. Känns som en evig väntan mot det okända. 

Har dem inte gett dig cellgifter än?! 

Svar på tråden Misstänkt utomkvedshavandeskap