Misstänkt utomkvedshavandeskap
Idag fick jag komma till gyn för ny undersökning då jag nu fått smärta i magen och över äggstockarna.
vul såg fint ut, hon kunde se något litet som skulle kunna vara nått på ena äggstocken om hcg ökade. Annars en minimal cysta eller en bit av tarmen (svårt att avgöra på ultraljud sa läkaren) livmodern är tom och det ser inte ut som att jag kommer att blöda nått. Hcg hade gått ner. Idag 110hcg från i torsdags då det låg på 270hcg.
läkaren misstänker att min blödning som jag trodde var mens i början av juni kan ha varit ett tidigt missfall. Ont som jag har kan vara efter missfallet. Ska dit på torsdag igen och ta hcg och följas till att det är 0. Känner mig lugnare nu iallafall. :)
Så bra! Kroppen kan ju själv ta hand om ett utomkveds om man har tur 🙏🏼 Var uppmärksam på tilltagande smärta + blödningar. Det Är jätte bra att dem fortsätter följa upp!
Din historia är inte helt olikt min utomkvedshistoria, en mens som var lite kortare än vanlig. 10 dagar senare fick jag både ett positivt ÄL och gravtest, sen var karusellen av avvikande symtom igång. Nästan 10 dagar senare gjorde jag min första VUL pga hade ensidig snärta. Då hade jag också något vid äggstocken som dem inte kunde identifiera, ev cysta skrev dem, samt PUL, som sedan slutade med brusten äggledare 20 dagar senare. Men mitt HCG gick upp och ner under en månad, max uppe på 484, dagen innan operation. Var i ^ vecka 9 ^ när jag opererades.