Inlägg från: Anonym (dubbelanonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dubbelanonym)

Vänner som tar för sig!

Anonym (Lessen) skrev 2025-06-23 20:42:08 följande:
    Ja det är märkligt att personen i fråga aldrig delar inköpet, sägare att jag kan hjälpa till att tillaga maten och tillbehör och att vi hjälps åt att plocka undan. Nej kommer till färdiglagat, äter, dricker och går hem. Spelar roll att jag nämnt flera gånger att det vore roligare att laga maten tillsammans och plocka upp tillsammans.

Jag tror att det är snikenhet. Det är lättare att få allt gratis och bara lämna efter att man njutit av en god middag. Eller så är det ren elakhet. Helt klar måste jag sluta att bjuda.
    Kan ju hoppas att dina gäster läser här på FLs forum... så är du av med problemet. Och gästerna.
  • Anonym (dubbelanonym)
    Anonym (Falabella) skrev 2025-06-24 07:45:13 följande:
    HURRA! säger en normal person då.

Vem kan trivas ihop med snålrövar som t.o.m. är för bekväma för att dra rumpan av stolen och ta undan sina barns tallrikar eller hjälpa till lite med disk när det är mycket? 

Stod jag och diskade en bit av midsommarafton och hjälpte till att preppa för nästa måltid hela dagen? Ja det gjorde jag.
    Var det jag som höll i festen? Nej det var det inte.

Värdinnan hade redan sprungit runt så hon t.o.m. hade svullna fötter, då får man faktiskt hjälpa sin vän om man inte är en hopplös skräpmänniska.
    Haha, ok!

Brukar du också skriva gnälltrådar när du är sur på dina bekanta?
  • Anonym (dubbelanonym)
    Anonym (Falabella) skrev 2025-06-25 18:48:11 följande:
    Det gällde inte bekanta utan folk som TS ser som vänner.

Men vill man bli något mer än just "bekant" så har man all nytta av att vara hjälpsam i sociala sammanhang och inte tro att världen är till för att betjäna en.
    Haha, jaja byt ut bekanta mot vänner då och besvara frågan.
Svar på tråden Vänner som tar för sig!