• UngGubbeinorr

Var finns alla de bra kvinnorna?

Inpsirerad av motsvarande tråd om de bra männen. Var finns kvinnorna? 

Var singel för sådär tio år sedan, då var det enkelt. Trots att jag bor i en av de mest glesbefolkade delarna av landet (där folk betalar flera miljoner för en flällnära kåk). Men idag.. nåt har hänt. 

Jag borde vara ett kap, årsinkomst nära miljonen, bor i hus som jag byggt utan hantverkare, alltså en "handyman" utöver det vanliga. Sjönära, bilar, båt, snöskoter osv, har precis allt utom mer kvinnligt sällskap. 

Känner mig i den situation som man sa förr; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift dig! Kärlekslöst där man bara står ut. Eller lev ensam. Jodå, en bra karl reder sig själv, men det blir torftigt. 

Mött så många, rädda, å det verkar bara blii värre. Höga murar omgärdade av vallgrav och och både taggtråd å minfält. Det är ogenomträngligt.

Har

• Svar på tråden Var finns alla de bra kvinnorna?
  • Anonym (Q)

Vissa är i långa förhållanden och andra har blivit förstörda och bortskrämda av dåliga män och håller sig nu mer därför borta från dejtingmarknaden.

• Anonym (Hej)

Jag har levt i några förhållanden men nu räcker det. Tyvärr kan de yttre fördelarna du radar upp inte kompensera för det lidande förhållandena har åsamkat mig. Det slutar alltid med att man blir ledsen och sårad på något sätt. Männen är efter mig och jag skulle kunna träffa en ny man varje vecka, men orkar inte med det. Trivs bra som singel nu, oavsett om en miljardär eller ett snyggt och välutbildat charmtroll dyker upp. Det tåget har gått. 

• Anonym (Fråga)

Det låter ju bra men vad erbjuder du som människa i en relation? Vilka egenskaper har du själv? Vad intresserar dig? Kan du prata mmed och om din partner utan att själv sluka samtalet? Vad förväntar du dig av en partner? 

• Anonym (Med all respekt men...)

Det första är att tiden har gått och alla är äldre med nya erfarenheter,  nya preferenser och gamla förhållanden bakom sig. 
    Det betyder att pengar och status är på röd flagg-sidan och att det inte längre imponerar utan avskräcker. 

Ska man bygga liv ihop som vuxna omkring 40 är det andra saker som blir dealbreakers.  

Du kan inte förvänta dig att det som impade på en 22-årig tjej då är samma som imponerar idag på en 42-åring.. hon har förmodligen mer pengar och bättre hus än vad du själv har till att börja med.. 

• Anonym (Mini)

Vi är upptagna :) Sorry, kunde inte låta bli.

Nä men jag tror upptagna med bra partners, dom väljer vettiga människor som vårdar sina relationer och bryr sig om andra. Bland dom som inte är upptagna har en del lagt ner förhållanden eftersom dom vet sitt värde, är hellre singlar än i en relation som kostar mer än den ger. Bra kvinnor hittar nya bra partners om dom väljer att gå in i det igen. Och vänner gör att kvinnor inte upplever ensamhet på samma sätt som män verkar göra.

• Queen81

Så, för att du har god ekonomi och är händig borde du vara ett kap? Det är precis det kvinnor söker?
    De bryr sig inte om vad du har för egenskaper, om du kan kommunicera, om du är i kontakt med dina känslor, om de kan ha ett intellektuellt utbyte med dig, om ni klickar sexuellt, om de finner dig fysiskt attraktiv? De vill ha en man med pengar som kan bygga dem en sommarstuga?

Yes, det låter ju rimligt... 🙄

• Anonym (L)

Du är nog inte ett sådant kap som du vill tro. Då hade du ju redan haft en relation. 

Antingen har du inte haft några relationer att tala om, vilket det finns en anledning till. Eller så har du haft relationer som inte varat, vilket det också finns en anledning till. 

• Tecum

Det kanske gäller samma för dig som många skriver till TS i förra tråden, du har inte det som krävs av personlighet  och utseende...Flört

• Anonym (Anonym)

Du nämner bara materiella tillgångar och pengar. Har du en personlighet? Moral? Politiska åsikter? Intressen? Bra kvinnosyn? Vad är det med dig som gör att du är ett kap? Är det så här du presenterar dig när du möter en ny kvinna?

• UngGubbeinorr

Rätt deprimerande svar. Förra gången jag var singel var jag närmare 50, idag närmare 60. Jag vet att jag ser bra ut för min ålder, ingen ölmage och allt hår kvar på knoppen, om än en del börjar bli grått. Köper inte alls snacket om utseede, det är mest kvinnor som bekymrar sig om det och manliga incels med intern locuskontroll. 

Jodå, jag har ett problem med bostadsort, en region där de flesta kvinns skulle skämmas ögonen ur sig om de blev påkomna av vänner att ha en dejtingprofil och dessutom aldrig i helvete "svepa höger" på någon som riskerar finnas nära hennes egen sociala vänkrets. Återigen en rädsla, social i detta fall. 

Å för att bara klämma åt alla incel-troll.. De senaste fem åren har jag haft sex med över 20 kvinnor, i snitt över 70 samlag per år. Jodå, jag har blivit kallad "player" av åtminstone två som jag dissat efter en tid kaoskvinnor och fungerande alkoholister, men i varje fall gick jag in med intentionen av långvarigt förhållande, utom de gånger hon signalerade "bara sex", så uppenbarligen har jag den dragningskraften. Så kom inte å snacka om att kvinnor inte gillar sex. Jag vet dock att kvinnor måste vara mycket försiktig av sociala orsaker, främst gentemot andra "prussiluskor". Män är inte alls så känsliga på den punkten och bland män gäller "gentlemen do not kiss and tell".

Svar på tråden Var finns alla de bra kvinnorna?