• Anonym (Illa till mods)

Muslimsk man sa att jag ska ta hand om min sambo

Hej!
    Jag måste bara få ventilera lite för detta gjorde mig riktigt illa till mods.
    Min sambo är halvarab och uppväxt i en muslimsk familj, dock inte troende själv längre. Vi stötte på hans kompis idag av en slump och sakerna han sa till mig fick mig verkligen må illa.
    Lite av det han sa var att jag ska ta hand om min man, klä på honom, laga all mat, ta hand om allt hemma, ge honom barn som jag ska ta hand om. Sen sa han det värsta av allt, att jag aldrig får säga emot min man, att man betyder lejon och är högst i rang och man säger inte emot ett lejon.

Jag blir mörkrädd över att det finns såna här män i vårt samhälle. Han hade själv med sig två döttrar, tycker han att dom ska växa upp och bli några slags slavar?

Med detta sagt så vill jag säga att alla muslimska män är inte såhär, min sambos bröder som är troende beter sig absolut inte såhär, dom ser sina fruar som jämnlikar.
  • Svar på tråden Muslimsk man sa att jag ska ta hand om min sambo
  • Anonym (Loka)

Ok, då vet vi det. 

• Aliona

Ja du, idioter finns lite här och var. Det viktiga är ju vad du och din sambo tycker. Men vad vill du med tråden? 

• Anonym (Trams.)

Du avslöjade dig vid " sambo " . 
    Fredag är inte idag.

• Kirenaj68
    Anonym (Illa till mods) skrev 2025-06-22 22:12:46 följande:
    Muslimsk man sa att jag ska ta hand om min sambo Hej!
    Min sambo är halvarab och uppväxt i en muslimsk familj, dock inte troende själv längre. Vi stötte på hans kompis idag av en slump och sakerna han sa till mig fick mig verkligen må illa.
    Lite av det han sa var att jag ska ta hand om min man, klä på honom, laga all mat, ta hand om allt hemma, ge honom barn som jag ska ta hand om. Sen sa han det värsta av allt, att jag aldrig får säga emot min man, att man betyder lejon och är högst i rang och man säger inte emot ett lejon.

Jag blir mörkrädd över att det finns såna här män i vårt samhälle. Han hade själv med sig två döttrar, tycker han att dom ska växa upp och bli några slags slavar?

Med detta sagt så vill jag säga att alla muslimska män är inte såhär, min sambos bröder som är troende beter sig absolut inte såhär, dom ser sina fruar som jämnlikar.
    Det är väl inget nytt med muslimer med såna här medeltida värderingar, men ändå lite oklart med vad du vill med tråden. Om din sambo har sundare värderingar är det väl irrelevant vad kompisen tycker?
  • Anonym (L)

Du är tillsammans med en halvarab och blir förvånad över att det finns araber med dålig kvinnosyn??

Vet du ingenting om din sambos ena kultur? 

De skandinaviska länderna är de mest jämställda i världen så det är klart att det blir gigantiska kulturkrockar.

Jag hade sagt att han inte ska ha synpunkter hur jag lever mitt liv i mitt land. Om det inte passar så vet han var Arlanda ligger. Det finns många andra länder som passar honom bättre. 

• Anonym (Illa till mods)
    Aliona skrev 2025-06-22 22:50:00 följande:

Ja du, idioter finns lite här och var. Det viktiga är ju vad du och din sambo tycker. Men vad vill du med tråden? 

Behövde ventilera för det fick mig må riktigt dåligt och tänkt på det konstant sedan det hände, kände mig förnedrad och kan inte prata med mina vänner om det, rädd att sambon ska ta efter för han sken upp som en sol
  • Anonym (Hets)

Upplysningsvis så är de flesta inte så dumma i huvudet att de går på detta.

• Anonym (Ursulan)

Ok, men han var ju muslim också, så det stämmer ju, det är ju så de tycker. De är barbarer, mansgrisar och självgoda. Men det finns många andra religioner som har snarlika åsikter, tex FLDS, Jehovas vittnen och dylikt. 

Sverige borde instifta sin egna ICE och slänga ut dessa avarter. De kan skickas till Iran, de delar deras åsikter och där kan de leva i frid och fröjd utan att bli störda av svensk västerländsk kultur.  

• Anonym (H)
    Anonym (Illa till mods) skrev 2025-06-22 22:12:46 följande:
    Muslimsk man sa att jag ska ta hand om min sambo Hej!

Låter som min småländska svärfar
  • Anonym (Huh)
    Anonym (Trams.) skrev 2025-06-22 22:50:19 följande:

Du avslöjade dig vid " sambo " . 
    Fredag är inte idag.

På vilket sätt? Jag var sambo med en muslim i nio år innan vi gifte oss. Tre barn hann vi få de åren också. Vi hälsade även på i hans hemland och det var ingen som gjorde en sak av att vi inte var gifta.
Svar på tråden Muslimsk man sa att jag ska ta hand om min sambo