Orolig för min sons åsikter och umgänge med pappan
Jag oroar mig mycket för min 15-årige son just nu. På sista tiden har han uttryckt en massa dumma politiska åsikter som inte alls går i linje med min uppfattning och hur jag har uppfostrat honom. Jag och hans pappa är separerade sen ca 7 år och jag tycker att han påverkas mer och mer negativt när han är hon honom (i snitt varannan vecka).
Han pratar mycket illa om invandrare, säger att han är Sverigedemokrat och har i smyg köpt banderoller på Trump och en jäkla Make America Great again keps och satt upp i sitt rum. Fick höra av honom att han varit och besökt ett valtält för SD i helgen 3 gånger när han var hos sin pappa.
Nu säger han att han är abortmotståndare också. Vet att alla har rätt till egen åsikt och inriktning, men detta känns bara för mycket för mig. Jag snackar emot och försöker få honom att förstå, men han är duktig på att argumentera tillbaka. Till saken hör också att han har adhd och autism, inte så gravt, men det finns.
Utöver detta så har han nu tillbringat Midsommarhelgen med sin pappa för första gången sen vi separerade eftersom jag inte litar på fadern när det är festhelger och att han tar sitt ansvar. Det ångrar jag djupt nu. Han berättar att de umgåtts med pappans vänner som hade sina vänner på besök. Där har det varit ordentligt festande men några riktigt fulla personer och dessutom var den en gäst där som hade erbjudit personer runt omkring droger.
Jag blir så jäkla ledsen för hur han är just nu. Han är egentligen en jättefin kille, omtänksam, hjälpsam etc. Men detta är så tråkigt. Hur ska jag hantera detta+?