• Anonym (I kläm)

Agera "alibi" åt otrogen

Jag undrar hur ni hade gjort? Tänk dig följande: En nära vän har vänstrat. När hon/han/hen höll på att bli avslöjad av sin partner så ljög din vän och använder dig som alibi. "Nej jag vänstrar inte, nn kan intyga".

Vännens partner litar på dig. Ljuger du för din väns skull? Om du inte gör det så kan det bli skitjobbigt för din vän, din väns barn osv. 

• Svar på tråden Agera "alibi" åt otrogen
  • Anonym (G)

Jag skulle inte ljuga. Riktigt vidrigt av den så kallade vännen att blanda in någon annan. 

Det är endast detta falska vännens fel om det blir jobbigt för henom eller hens barn.

Jag skulle inte vilja vara vän med henom längre. 
    Beror inte på otroheten i sig , utan att hen blandar in mig i detta bakom min rygg.

• Anonym (KG)

Är hen så klantig och oförsiktig att hen blir avslöjad lär det säkert ske igen och du har ljugit i onödan. Hade det varit en bra vän som jag själv värderar högt och kan lita på osv. hade jag nog ljugit för dennes skull dock.

• Anonym (Självklart!)

Då vet jag ju att hen kan täcka upp för mig också när det suget uppstår......

• Anonym (P)

Nej, jag hade inte täckt upp. Jag hade sagt att om hen inte berättar själv så gör jag det. 

• Anonym (Uio)

Jag hade nog blivit skitförbannad på den sk vännen som dragit in mig i hens lögner. Det är illa nog att vännen själv ljuger, men att dessutom dra in andra gör det hela ännu värre.

• Agda90
    Anonym (I kläm) skrev 2025-06-24 11:28:41 följande:
    Agera "alibi" åt otrogen

Jag undrar hur ni hade gjort? Tänk dig följande: En nära vän har vänstrat. När hon/han/hen höll på att bli avslöjad av sin partner så ljög din vän och använder dig som alibi. "Nej jag vänstrar inte, nn kan intyga".

Vännens partner litar på dig. Ljuger du för din väns skull? Om du inte gör det så kan det bli skitjobbigt för din vän, din väns barn osv. 

Nope, hade inte ställt upp på lögnen. Hade sagt upp bekantskapen
  • Anonym (Killen)
    Anonym (I kläm) skrev 2025-06-24 11:28:41 följande:
    Agera "alibi" åt otrogen

Klart att man ställer upp för en polare! Han får täcka upp för mig en annan gång, eller göra en annan gentjänst. 

Har hänt en gång i samband med en julfest. Kunde då intyga att kollegan sovit över hos mig efteråt.
  • Anonym (aldrig)

Nej, aldrig. Inte ljuga, det blir så jobbigt för alla inblandande i slutändan. 

• Anonym (I kläm)

Jag valde själv att täcka upp. Jag har mått dåligt av detta i ett par år nu. 

• Anonym (Killen)
    Anonym (I kläm) skrev 2025-06-24 14:50:01 följande:

Jag valde själv att täcka upp. Jag har mått dåligt av detta i ett par år nu. 

Det var inte du som försatte er i situationen så försök att släppa det.
Svar på tråden Agera "alibi" åt otrogen