• Jessica23

Teoretisk utgångspunkt??Ang c uppsats!! Jag fattar inte!HJÄLP, SOS!

Är färdig , dock sakans den teoretiska utgångspunketn! Va är det????
    Jag kan inte lista ut det på egen hand!

• Svar på tråden Teoretisk utgångspunkt??Ang c uppsats!! Jag fattar inte!HJÄLP, SOS!
  • Bonanza

Har du ingen handledare som du kan prata med? Du har alltså inte skrivit ett teorikapitel alls, eller är det bara en jätteliten del som ska heta teoretisk utgångspunkt?

/ Bonanza
  • Kanelflicka

Nu är jag lite förvirrad... Man borde väl ha teoretisk utgångspunkt från första början...Skulle du kunna förklare lite mer ingående?

• Princess Sparkle

Teoretisk utgångspunkt bör väl vara med från början? Det är ju den som hela studien utgår ifrån. Man har olika teorier som säger olika saker. Sedan undersöker man om verkligheten ser ut som i teorierna.

• Bonanza

Teorin är alltså det du utgår från, det som förklarar teorierna inom ditt område. T.ex. jag ska skriva c-uppsats om diskussioner på internetfora. Då kommer mitt teoriavsnitt innehålla teori om computer-mediated communication, Interndet och diskussionsfora. Dessutom lite genusteori eftersom jag har ett genusperspektiv.

Denna del är rätt stor i uppsatsen.

/ Bonanza
  • Indianica

du kan väl skriva ut den här? För du måste väl ha någon eller får du ju skriva ihop något du ska basera din fakta på?!

• Jessica23

OJ!
    Jag är färdig med min c uppsats omfattar över 60 sidor o vi fick massor med beröm av moderatorn, han till och med citerade oss!
    Jag menar teoretisk ansats saknas! Det påpekade han däremot o det är det enda vi ska ändra!!

Men VAD är det???

• Princess Sparkle

Ni har alltså ett teorikapitel? Har ni gjort någon undersökning? Vad var det ni skulle undersöka? Varför valde ni att undersöka just de grejerna?

Tycker det är lite konstigt att ni fått så mycket beröm på uppsatsen när den saknar en teoretisk ansats. Då egentligen hela arbetet utgår ifrån den.

• Indianica

Man kan iofs skriva den teoretiska ansatsen utifrån själva arbetet efteråt, men ni måste väl haft ett HUM om vad den var när ni skrev arbetet? Jag blir helt förstummad???? Som jag ser det saknades det viktigaste! Det låter helt otroligt att det blev godkänt utan frågeställning?!

• lottaliza

han kanske menade att ni inte har diskuterat er teoretiska ansats i typ ett metodkapitel??

Svar på tråden Teoretisk utgångspunkt??Ang c uppsats!! Jag fattar inte!HJÄLP, SOS!