• rebecca25

Låtar som gör dig ledsen?

Har du någon låt/låtar som får dig emotionell? Vad för låt? Varför får låten dig att känna som du gör?

För mig är det låtarna:
    Let it be - The Beatles
    Hey Jude - John Lennon 
    (pappas begravningslåtar/favoritband)

Långsamt farväl - Lisa Nilsson
    (pappa spela låten när dom gjorde slut för han ville ha tillbaka henne)

Only Time - Enya
    (låt som jag vill ha på min egen begravning)

• Svar på tråden Låtar som gör dig ledsen?
  • Mayjel

Himlen är oskyldigt blå, av Ted Gärdestad. Särskilt när jag tänker på hur det slutade för honom. Då blir man lite ledsen.

• burleskburkläsk
    Fighter57 skrev 2025-06-24 22:43:10 följande:

Let it be kommer alltid vara förknippat med pappas begravning som var i onsdags. Saknar honom så! 

Beklagar! ❤️
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-06-24 23:53:07 följande:

Himlen är oskyldigt blå, av Ted Gärdestad. Särskilt när jag tänker på hur det slutade för honom. Då blir man lite ledsen.

Hade den på min Fars begravning tillsammans med Here Comes The Sun (The Beatles) och Tears In Heaven (Eric Clapton).
  • Mayjel
    burleskburkläsk skrev 2025-06-26 09:53:20 följande:
    Hade den på min Fars begravning tillsammans med Here Comes The Sun (The Beatles) och Tears In Heaven (Eric Clapton).
    Fina låtar.

På min pappas begravning var det mest rocklåtar från 80-90-talet som spelades fick jag veta. En av låtarna var Don't cry, med Guns 'n' Roses. Också en bit som gör mig ganska ledsen, särskilt numera.
  • burleskburkläsk
    Mayjel skrev 2025-06-27 00:24:39 följande:
    Fina låtar.

På min pappas begravning var det mest rocklåtar från 80-90-talet som spelades fick jag veta. En av låtarna var Don't cry, med Guns 'n' Roses. Också en bit som gör mig ganska ledsen, särskilt numera.
    Tack.

Wow det är stort, helt klart den bästa låten med G'n'R, vet exakt hur den går, otroligt fin men den träffar vissa punkter hårt!
  • Anonym (Betty)
    burleskburkläsk skrev 2025-06-27 08:48:26 följande:
    Tack.

Wow det är stort, helt klart den bästa låten med G'n'R, vet exakt hur den går, otroligt fin men den träffar vissa punkter hårt!
    Tycker november Rain med dem är bättre och den blir jag ledsen av. Tänker på videon också med bröllop som slutar med begravning. 

Annars är nog de sorgligaste låtarna:

Last kiss med pearl jam ("she's gone to heaven so i got to be good, so i can se my baby when i leave this world" blir alltid ledsen av den raden.)

There is a light that never goes out med the Smiths.

Matha med tom watts

Kärleksvisan med Sarah dawn finer
  • Anonym (Betty)

Höll på att glömma de allra sorgligaste 

Omkring tiggare från luossa

Fattig bonddräng av Astrid lindgren

Skalden wennerbom 

• Anonym (Meja..)

Meja.. "Its all about the money", en till melodin glad och poppig låt, men budskapet gör mig väldigt ledsen, eftersom det är så sant, det mesta går ut på pengar och "dum dum dum-di dum dum".

Svar på tråden Låtar som gör dig ledsen?