• Anonym (Nq)

Hon ber oss ta bort hunden

Min familj är otroligt hjälpsamma, min bror har skaffat tjej från dejting app sen något år tillbaka, nu har de skaffat barn och min bror har blivit total förändrad. Så fort jag är hemma så blir han typ avundsjuk och kontrollerande, och då måste han komma hit direkt med hans unge och tjej, de kommer hit och berättar hennes historia varje gång om hur tufft hon har det i hennes hemland? Hur hon kämpat hela sitt liv och att vi ska ha respekt mot henne. Själv sitter man där med en cancer diagnos. Det är alltid HON. Samtidigt sitter min bror då och skämtar om mig och hur jag var som liten, 

när de är här så gör de inte ett skit, de hjälper inte till med något Och hon bara sitter med sitt stone face. 

när vi har grillat då ska hon inspektera maten, nu har hon även börjat små sparka på våran hund När hon är här och gett som förslag att vi ska ta bort honom för han är ett smutsigt djur. min bror kom ut i panik och gråtandes ?hon kommer lämna mig, ni måste ta bort hunden? 

Min mamma gör allt för dessa två, det Är bara dem som gäller nu men ändå får hon sms på sms om hur dåligt hans tjej tycker att vi behandlar henne och att vi ska hjälp till mer Med ungen som skriker 24/7.  Har tagit avstånd från dem och enligt hennes religion Gör man inte så. 

klarar inte av detta, så himla taskigt. de har ingen kontroll på något.  

• Svar på tråden Hon ber oss ta bort hunden
  • Anonym

Ge dem ett rakt svar utan krusiduller:

Vi kommer behålla vår hund, vi älskar vår hund.

• Anonym (Nq)
    Anonym skrev 2025-06-24 17:57:55 följande:

Ge dem ett rakt svar utan krusiduller:

Vi kommer behålla vår hund, vi älskar vår hund.

Precis! Hon är vårat allt, mitt allt, ingen har rätt att vara dum mot henne. Därför jag blir så oerhört arg också, 
  • Ascendere

Låter som hon är en dryg och otrevlig person och din bror har hamnat i någon form av medberoende som inte sätter gränser för henne. 

Skäll ut henne efter noter om hon sparkar efter hunden, det är självklart inte ok någonstans. 

• Anonym (Nq)
    Ascendere skrev 2025-06-24 18:05:12 följande:

Låter som hon är en dryg och otrevlig person och din bror har hamnat i någon form av medberoende som inte sätter gränser för henne. 

Skäll ut henne efter noter om hon sparkar efter hunden, det är självklart inte ok någonstans. 

Precis! Hunden Kan inte säga ifrån 
  • Anonym
    Anonym (Nq) skrev 2025-06-24 18:04:25 följande:
    Precis! Hon är vårat allt, mitt allt, ingen har rätt att vara dum mot henne. Därför jag blir så oerhört arg också, 
    Behåll lugnet och säg att det är frivilligt att komma hem till oss.
  • Ascendere
    Anonym skrev 2025-06-24 18:13:41 följande:
    Behåll lugnet och säg att det är frivilligt att komma hem till oss.
    Eller att man är välkommen så länge man respekterar alla i värdfamiljen oavsett art 
  • Anonym (m)

Filma henne när hon sparkar och anmäl henne för djurplågeri.

• Anonym (Kitty)

Vilken kontrollerande, berättigad, krävande människa med offer mentalitet ni har att göra med. Ge inte vika, tycker hon att ni behandla henne dåligt för hon tycka det, hunden ska komma först.

• Anonym (Bie)

Jag hade vänligt men bestämt förklarat för henne att i ditt hem gäller dina regler. Det vill säga man bemöter andra med respekt och är snäll mot djur. Om det inte är något hon kan ställa upp på, så är hon heller inte välkommen. 

Väldigt enkelt. Väldigt tydligt. Inte elakt. Men någon måste sätta gränser för henne ju. 

• Anonym (sköldmö)

Man kan respektera att någon är hundrädd eller inte gillar hundar, och se till att hunden håller avstånd när ni ses.

Men om någon sparkade efter min hund, hade den personen åkt ut med huvudet före. Spelar ingen roll vem det är.

Måste ni verkligen umgås med dem TS? Blod är inte tjockare än vatten.

Minimera kontakten, kräv att hon respekterar er och ert liv, och hjälp inte till mer än ni vill.

Svar på tråden Hon ber oss ta bort hunden