• Anonym (Nq)

Hon ber oss ta bort hunden

Min familj är otroligt hjälpsamma, min bror har skaffat tjej från dejting app sen något år tillbaka, nu har de skaffat barn och min bror har blivit total förändrad. Så fort jag är hemma så blir han typ avundsjuk och kontrollerande, och då måste han komma hit direkt med hans unge och tjej, de kommer hit och berättar hennes historia varje gång om hur tufft hon har det i hennes hemland? Hur hon kämpat hela sitt liv och att vi ska ha respekt mot henne. Själv sitter man där med en cancer diagnos. Det är alltid HON. Samtidigt sitter min bror då och skämtar om mig och hur jag var som liten, 

när de är här så gör de inte ett skit, de hjälper inte till med något Och hon bara sitter med sitt stone face. 

när vi har grillat då ska hon inspektera maten, nu har hon även börjat små sparka på våran hund När hon är här och gett som förslag att vi ska ta bort honom för han är ett smutsigt djur. min bror kom ut i panik och gråtandes ?hon kommer lämna mig, ni måste ta bort hunden? 

Min mamma gör allt för dessa två, det Är bara dem som gäller nu men ändå får hon sms på sms om hur dåligt hans tjej tycker att vi behandlar henne och att vi ska hjälp till mer Med ungen som skriker 24/7.  Har tagit avstånd från dem och enligt hennes religion Gör man inte så. 

klarar inte av detta, så himla taskigt. de har ingen kontroll på något.  

• Svar på tråden Hon ber oss ta bort hunden
  • Anonym (......)

Fråga varför ni ska visa henne respekt när hon inte respekterar er? Det är väl ömsesidigt. 

Jag hade sagt upp kontakten

• Anonym (R)

Jag hade bett hela bunten fara och flyga! Jag har mer eller mindre gjort det med en del av min familj. Så himla skönt!

• Anonym (Nq)
    Anonym (R) skrev 2025-06-25 19:01:51 följande:

Jag hade bett hela bunten fara och flyga! Jag har mer eller mindre gjort det med en del av min familj. Så himla skönt!

På allt detta så känner jag mig så sjukt utstött i familjen när vi alla samlas, känns som jag bara är där för och vara där, men att man ändå inte gör någon funktion liksom. 

Min mamma står och daltar med hon utländska och min bror hänger med pappa. och själv blir man helt själv sittandes och typ utstött. 

Egentligen struntar jag i det, men själva känslan blir så konstig. 

• Anonym (R)
    Anonym (Nq) skrev 2025-06-25 21:47:07 följande:

På allt detta så känner jag mig så sjukt utstött i familjen när vi alla samlas, känns som jag bara är där för och vara där, men att man ändå inte gör någon funktion liksom. 

Min mamma står och daltar med hon utländska och min bror hänger med pappa. och själv blir man helt själv sittandes och typ utstött. 

Egentligen struntar jag i det, men själva känslan blir så konstig. 

Jag känner igen känslan. Har dock insett att man sitter där och glor bara för att det är förväntat och normen. Jag bryr mig inte om sånt längre. Sitter hellre ensam med maken och vår katt under julen och andra högtider. 
  • Anonym (Nq)
    Anonym (R) skrev 2025-06-25 21:58:34 följande:
    Jag känner igen känslan. Har dock insett att man sitter där och glor bara för att det är förväntat och normen. Jag bryr mig inte om sånt längre. Sitter hellre ensam med maken och vår katt under julen och andra högtider. 
    Låter helt rätt! 
  • Anonym (Spelar ingen roll)
    Goneril skrev 2025-06-25 09:05:22 följande:
    Du har inte till fullo förstått det jag försöker säga. Enligt Koranen är hundar smutsiga och måste undvikas för en rätt-troende muslim. Sedan håller jag med om att man måste anpassa sig till det land och de sedvänjor man möter när man flyttar till ett annat land. I det här fallet skulle både flickvännen och mannen läst på . Det är det som är problemet i många relationer där parterna har så oerhört olika bakgrund,, folk är så okunniga och så ovilliga att informera sig. Det är för jobbigt helt enkelt. Resultatet har vi här.Det finns för övrigt väl översatta Koraner, till engelska från arabiska. Den sven?ska är inte bra sa man på Adlibris när jag köpte den. Ett tips.
    Det spelar ingen roll vad Koranen säger. TS och familjen är inte muslimer och behöver inte förhålla sig till Koranen. HON har valt en svensk man men kräver att alla ska anpassa sig efter HENNE. 

Koranen, Bibeln etc är skrivna av gamla gubbar som önskade makt över andra...
  • Anonym (Spelar ingen roll)
    Goneril skrev 2025-06-25 09:05:22 följande:
    Du har inte till fullo förstått det jag försöker säga. Enligt Koranen är hundar smutsiga och måste undvikas för en rätt-troende muslim. Sedan håller jag med om att man måste anpassa sig till det land och de sedvänjor man möter när man flyttar till ett annat land. I det här fallet skulle både flickvännen och mannen läst på . Det är det som är problemet i många relationer där parterna har så oerhört olika bakgrund,, folk är så okunniga och så ovilliga att informera sig. Det är för jobbigt helt enkelt. Resultatet har vi här.Det finns för övrigt väl översatta Koraner, till engelska från arabiska. Den sven?ska är inte bra sa man på Adlibris när jag köpte den. Ett tips.
    Dessutom, en rättrogen muslim blir inte tillsammans med en "otrogen" utan kräver konvertering först. Och skaffa barn före äktenskapet är inte heller "rättrogen". Men det är ju bra att kunna välja vilka "regler" man ska följa....
  • Dexter dot com

Man behöver inte tycka om andras djur men en normal människa är inte elak mot djur och accepterar att andra har och tycker om djur. Hon verkar obehagligt gränslös så jag hade inte låtit henne komma i närheten av min hund och funderar på att inte umgås alls med henne. Men prata med din bror för han kommer nog behöva ha ditt stöd framöver om han fortsätter leva med henne.

• Anonym (:D)
    Goneril skrev 2025-06-25 03:34:00 följande:

Inte konstigt alls att hon sparkar hunden. Enligt Islam är hundar förbjudna. Du ser aldrig en hund i Mellanöstern till exempel. Går man in med en hund, till exempel i någon svensk invsndrsrbutuk, blir innehavaren galen. Enligt Islam måste hela butiken tvättas med jord, flera gånger. Det är viktigt att snabbt avlägsna hunden, svansen ska med.                                                                                                                                                             Hunden är ett smutsigt djur. Känner mi inte till detta? Nu finns det i och för sig muslimer som anpassat sug och förstår vad som gäller hör, men tydligen inte flickvännen. Prata med dem! Antingen får hon acceptera hunden och för Guds skull inte sitta och sparka på den, eller också får ni ta hunden till ett hundpensionat när ni ska träffas. Flickvännen kanske gör klokast i att stanna hemma. Men dessa kulturkrockar kan ju inte kommit som en överraskning  för er. Bjud henne inte för allt i världen på fläskkött, det är också illa. Brorsan måste väl känna till de här reglerna,, varför berättade han inte för er? Hans fel att situationen uppstått. När man blir tillsammans med någon med en helt annan religion måste man ta reda på vad som gäller.

Klart det finns hundar i Mellanöstern! Gissar att du inte satt din fot där? Många har vakthundar utomhus. Lösspringande herrelösa hundar är heller inte ovanligt. 
  • Anonym (Mamma)

Jag skulle ALDRIG träffa den vidriga människan! Du kan väl träffa mamma hemma hos dig och är hon besatt av din bror och monstret så kan man faktiskt säga tack o adjö till en mamma också! Älskar hon dig så hittar hon en bra lösning! Låt INTE monstret träffa din oskyldiga vovve😢 och NEJ du behöver inte bry dig i deras skrikhals!

Svar på tråden Hon ber oss ta bort hunden