Inlägg från: Anonym (Johan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johan)

Stringbikini på badhus...

Man vill visa upp sig. Det är upp till var och en.

Det som skiljer idag är att alla har så mycket åsikter om detta. På 90-talet så var många topless, så dom som förordar det moraliska i att visa hud har det nog bättre idag än tidigare.

• Anonym (Johan)
    Anonym (U) skrev 2025-06-25 09:59:53 följande:
    Nej, man var inte topless på simhallen på 90-talet. 
    Framförallt på badplatser och stränder. Men det hände även i badhus.
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 13:08:53 följande:
    Är för ung för att veta hur det såg ut tidigare än 90-talet men aldrig sett sådana bilder. 

Som jag skrev så är string faktiskt praktiskt vid bad. Baddräkter som åker in mellan skinkorna är mycket mer obekvämt. Men vet ju inte varför just den här kvinnan valde string, kan bero på annat för henne.

Om du är för ung för att veta hur det såg ut då, varför dementerar du att det var så och tycker det är trams? Det var relativt vanligt med topless i slutet på 80 och början på 90talet. 

Ju mer folk skyler sig desto mer kåtslag får männen. Nu var jag liten när det begav sig, men kan inte minnas att det blev en grej av det utan det var relativt normaliserat.

• Anonym (Johan)
    Anonym (Äh) skrev 2025-06-26 10:26:09 följande:
    En tjej ska kunnna runt med vilken klädsel som helst utan att någon ska göra övergrepp. Det är inte tjejers fel om män gör övergrepo. Lägg problematiken på rätt ställe. 
    Enligt lagen ja, men man behöver även inse hur det fungerar i praktiken. Går du även runt med Rolexklockor i slummen och hävdar din juridiska rätt att inte bli rånad?
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Äh) skrev 2025-06-26 11:51:31 följande:
    Jag har ingen sådan klocka. Men om jag hade det så tror jag det finns ett allmänintresse av att jag ska kunna gå var jag vill med min klocka. Vad jag menar är att det kan bli jäkligt illa om tjejer ska behöva anpassa sig efter våldtäktsmän. Det ska inte vara så i vårt land.

Nej, det ska inte vara så. Det är vi överens om. Men det finns risk att råka illa ut om man inte förstår hur världen fungerar i praktiken.

• Anonym (Johan)

Ge det några år så får alla ha burkini. Då kanske ingen känner sig kränkt längre.

• Anonym (Johan)
    Anonym (Badare) skrev 2025-11-09 09:01:13 följande:

Låt var och en gå klädd som den vill och trivs med.

Det vore kanske det bästa.
Svar på tråden Stringbikini på badhus...