Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Stringbikini på badhus...

Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 12:08:55 följande:
    Nej, ingen badade topless på badhus på 90-talet. Trams.

Det var nog mer accepterat på 80-talet och innan. Jag såg en svensk film från 1986 häromdan med en scen från ett badhus, där flera tjejer sågs topless utan att någon reagerade nåt särskilt på detta. 

Kan längta tillbaka till såna tider ibland. Då samhället var mindre sexfixerat och ett par kvinnobröst sågs som nåt vardagligt och inte gav upphov till en massa rabalder och kåtslag hos män. 

Stringbikinitrosor känns nästan ännu mer sexualiserat då avsikten med dess design är att fokuset ska falla just på de blottade skinkorna.

• Mayjel
    Anonym (T) skrev 2025-06-25 13:03:04 följande:

Vill någon visa sin nakna dallrande rumpa offentligt så inte mig emot. Jag blir bara uppiggad av det själv. Men har svårare att förstå varför man som kvinna vill visa upp sig så.

Modet verkar se ut så numera med ett (mer eller mindre) snöre mellan skinkorna på många bikiniunderdelar.

Själv fick jag söka i flera timmar innan jag hittade en snygg bikini och även en baddräkt med en mer blygsam design. Lite trist det.

• Mayjel
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 13:08:53 följande:
    Är för ung för att veta hur det såg ut tidigare än 90-talet men aldrig sett sådana bilder. 

Som jag skrev så är string faktiskt praktiskt vid bad. Baddräkter som åker in mellan skinkorna är mycket mer obekvämt. Men vet ju inte varför just den här kvinnan valde string, kan bero på annat för henne.
    Eller så har man fel storlek på badplagget eller ett med fel form för sin kropp, som en annan medlem just påpekade.
  • Mayjel
    burleskburkläsk skrev 2025-06-25 13:14:38 följande:
    Då lyckas de väldigt väl...hur får man diskret detta???
    Rymliga badbyxor, typ luftiga shortsliknande sorter. Alla män borde ha detta tycker jag. Bättre luftighet och mindre instängt. Och så slipper omgivningen se konturerna av ?den fule? som min egen far, lite skämtsamt, uttryckte det.
  • Mayjel
    EpicF skrev 2025-06-25 13:21:15 följande:
    Vad jag har fått göra och sätt brukar många män ha kalsonger under badshorts. 
    Jaså, hurså? Är det nån sorts säkerhetsgrej då för att inte paketet ska råka dingla fram? De kanske också har fel storlek på shortsen. 
  • Mayjel
    EpicF skrev 2025-06-25 13:35:03 följande:
    Ingen aning. 
    Konservativa muslimer kanske. Har hört att de även duschar med badbyxor på. Kanske nån religiös anständighetsregel de måste följa.
  • Mayjel
    EpicF skrev 2025-06-25 14:22:23 följande:
    De jag vet har det är muslimer. Förövrigt kan även icke-muslimer duscha med badbyxor på. 
    Blyga män isåfall, som inte vill visa sig näck bland andra människor. Kan inte komma på några andra skäl till att någon skulle duscha med badbyxor på, utöver sedlighet av religion då.

Dumt då det är ganska ohygieniskt att så göra, särskilt om de duschar med badbyxorna på innan de går in till simhallen. 
Svar på tråden Stringbikini på badhus...