• lene

Min sambo är snyggare än mig...

Jag hade en pojkvän för många år sen, ett par år yngre än mig, som var oförskämt modellsnygg,och helt omedveten om det.

När vi var ute betedde sig kvinnorna som om han var den siste mannen på jorden.
    De klängde på honom, trängde sig emellan oss när vi dansade, gav honom lappar med telefonnummer och sa rakt ut att de ville ha honom även fast jag stod bredvid .Tom män ville vara nära honom.
    Det var helt sjukt, visst var han vansinnigt vacker, men de betedde sig som djur och struntade i alla sociala koder.

Han gjorde dock alltid klart att vi var ett par och visade mig uppmärksamhet.

Jag såg iofs rätt bra ut på den tiden och hade aldrig haft dålig självkänsla eller varit svartsjuk.

Men jag blev mer introvert, ville inte gå ut på krogen eller knappt umgås med mina vänner och blev väldigt svartsjuk och osäker och tyckte inte om den sidan av mig själv. Så jag avslutade förhållandet efter nåt år.

Så jag förstår mycket väl dig och din känsla.

Att vuxna människor kan vara så förbannat plumpa i sin beundran är ofattbart.

Det finns ingen lösning för idioter tyvärr, men om din man får dig att känna dig trygg och älskad så försök att hitta din självkänsla i det, det är ju ändå dig han valt.

Svar på tråden Min sambo är snyggare än mig...