Inlägg från: Anonym (Jobbig tid!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbig tid!)

respektlös separation

Hej!
    Ville mest bara säga att jag förstår precis hur du känner och hur frustrerande det är. Min sambo gjorde typ samma, skillnaden var väl att han hade haft henne i några månader i smyg, men när det väl kom fram så flyttade hon in dagen efter jag flyttat ut. Han visade bilder på deras "nya syskon" (han sa så högt så att jag skulle höra) bara någon dag efter att det hela kommit fram och jag fortfarande var kvar hemma. Det var helt omöjligt att nå fram och försöka säga något om hur olämpligt det var mot barnen, och mig.
    Gick hos en terapeut och hon sa att när någon är sådär nykär så kan man göra helt irrationella saker och det går som inte att tala någon till rätta, att hon brukar rekommendera att man inte ska ta så stora beslut alls de två första åren när man är nykär (alltså sådana beslut som att flytta ihop och bilda bonusfamilj). 
    Mitt råd är som någon gav dig innan. Var barnens trygghet! Dessutom råd till dig själv för att klara dig bättre, låt hennes dåliga beslut stå för henne, försök att fokusera på dig.
    Kram!

Svar på tråden respektlös separation