Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

respektlös separation

Låter absurt och jag tycker synd om era barn. 

Nu är det verkligen viktigt att du tar det lugnt och låter barnen landa i detta när de är hos dig. Du är deras trygghet. 

• Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad Pappa) skrev 2025-06-24 22:23:03 följande:

ja allt är verkligen absurt. barnen har knappt förstått vad som händer, så dom har inte hunnit reflektera över det som händer. dom har bara uttryckt att det är konstigt. jag tycker det är svårt att vara trygg och stabil hela tiden när jag själv är väldigt förvirrad och ledsen.

Kan du ta hjälp av mor- och farföräldrar? 

Annars får du bita ihop under dina veckor, spendera mkt tid med barnen, ge dom trygghet, prata med dom och få dem att förstå att du finns där, hos dig kommer inget att förändras. 

På hennes veckor får du ta hand om dig själv. Prata med någon du litar på. 

• Anonym (M)
    Anonym (Förvirrad Pappa) skrev 2025-06-25 01:20:47 följande:

Jag tycker ändå att jag har bra personer runt mig. Jag har alltid varit den tryggare föräldern av oss. Men det är svårt att ?bara köra på? som vanligt.  Det här är en stor omställning. Och när det kommer ifatt för barnen vad som händer så kanske inte jag finns där och kan plocka upp dom. 

Förstår dig. Inte lätt att vara där för barnen när du behöver landa i detta själv. Det är ju nytt för dig också. 

Bra att du har ett nätverk. Försök få hjälp med praktiska saker. Gå och prata med någon utomstående, tror det kan hjälpa. 

Sedan tror jag barn klarar mer än vad man tror, speciellt när det finns bra och ansvarsfulla vuxna i deras liv. Gör klart för barnen att de alltid kan prata med dig och snacka inte skit om ditt ex. Var bara neutral. 

Svar på tråden respektlös separation