Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

Gränslösheten på Threads..

Är det bara jag som reagerat på hur gränslösa folk är när dom skriver på threads? Fattar dom inte att precis alla ser vad dom skriver? Arbetsgivare gamla klasskamrater från förr, föräldrar, barn och övrig bekantskapskrets? 

Vissa verkar också se threads som en unik klubb. Har sett folk skriva "vi är några på threads som tänkte styra upp en threadsträff". Det är ju samma sak som att skriva vi är några "facebookare" som tänkte träffas, vilka är på? DVS man bjuder in hela världen. 

Vore kanske kul med en tråd där vi copy-pastear sjuka/roliga saker folk skriver på threads här? 

• Svar på tråden Gränslösheten på Threads..
  • Anonym (Ellen)

Fast alla som har instagram ser ju vad dom skriver. 

Senast idag ser jag denna post av nån anna kaagaard

? När jag brukade spela Tinder upplevde jag att män runt 30 inte hade något större problem med lite könshår, ansat men fitta med lite hår. Medan de som var runt 40 och äldre hellre skulle dö som oskulder än att komma nära en orakad fitta. Gubbar är inte riktigt min grej, de är generellt sämre på sex, mer ego i sängen och allmänt förfall tilltalar mig inte. Kanske borde jag skaffa könshår igen, i avskräckande syfte, så slipper jag deras närmanden och taffliga försök.?

varpå det det sker en livlig diskussion med över 100kommentarer. En Henrikogren 48år svarar ?så länge det inte kittlar i näsan?. 

Förstår om man skriver sånt anonymt på flashback eller FL men man kan inte bry sig mkt om vad vänner och arbetsgivare tänker här. Har sett betydligt sjukare inlä än detta ska tilläggas. 

• Anonym (Ellen)
    Anonym (a) skrev 2025-06-25 17:19:42 följande:

Du kanske ska kolla upp vem du postar inlägg av om det där är konstigt för dig?

Att ingående svara på dessa inlägg så att alla ser däremot... Inte för att jag vet någon som använder treads men :P

Jag kanske är dum men jag förstår inte vad du menar. Jag ska kolla upp vem jag postar inlägg av? vad betyder det? 

Att ingående svara på dessa inlägg så alla ser däremot? hänger inte med vad du menar här heller?

Exemplet jag tog upp är ju inte jätteknäppt. Kanske är nån feministbrud som bygger varumärke vad vet jag. Men det kryllar av udda inlägg på threads och kommentarer som ger ett sjukt oseriöst intryck av dessa individer som jag tänker kan straffa sig i längden bland vänner och arbetsgivare..
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (a) skrev 2025-06-25 17:38:42 följande:

Ja, Anna är en halvkänd feminist som haft en stor facebookgrupp etc. Följer inte henne numera men lätt att hitta info om. 

Ja, de som svarar på liknande ämnen och i det hänger ut sig själv och omgivningen? De borde tänka efter betydligt mer. Svarar jag i känsliga ämnen gör jag det med anonyma nick (sker bara på Facebook)

Är Threads verkligen så stort här i Sverige? Aldrig hört någon nämna det IRL

Så hon är känd? haha då gissade jag ju rätt då. Men somsagt det är även mkt okänt folk som skriver väldigt konstiga saker. 

Tack för förklaringen då är jag med vad du menar. 
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Py) skrev 2025-06-25 19:28:13 följande:
    Fast många har inte koll. Det handlar om helt vanliga människor som berättar ingående om barnens diagnoser, som hänger ut sitt ex eller som lägger ut berättelser om sig själva som jag gissar att deras familjen inte skulle uppskatta att andra hade koll på. Folk är gränslösa!
    Precis sånt jag menar. Jag blir dagligen förbryllad över hur man saknar spärren och tänka ett steg till. Nån skrev precis att hennes barn hittat hennes dildo som hon precis använt. Vad får man ut av det liksom?
Svar på tråden Gränslösheten på Threads..