• Anonym (Bert-Åke)

Vad betyder "mys"?

Kvinnor som skriver kontaktannonser skriver ibland att de gillar att "mysa". Betyder det närhet och kramar, djupa samtal, se en långfilm på teve och äta popcorn? Eller betyder det att de gillar sex?

Eller är "mys" en omskrivning av hångel, som ibland kan leda till sex?

• Svar på tråden Vad betyder "mys"?
  • Anonym (Fråga)

Individuellt. Fråga dem, Bert-Åke.

• Anonym (Bert-Åke)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-06-25 16:17:59 följande:

Individuellt. Fråga dem, Bert-Åke.

Ja, det är ju det jag gör nu. Att det är individuellt betyder i så fall att det inte finns någon exakt definition. Och det kanske är poängen, att hålla det lite svävande från början.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Bert-Åke) skrev 2025-06-26 19:35:22 följande:
    Ja, det är ju det jag gör nu. Att det är individuellt betyder i så fall att det inte finns någon exakt definition. Och det kanske är poängen, att hålla det lite svävande från början.
    Nej, det är inte det du gör. Du bör fråga kvinnorna som skriver det vad de menar. Hur ska vi veta?
  • Anonym (Bert-Åke)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-06-26 19:56:10 följande:
    Nej, det är inte det du gör. Du bör fråga kvinnorna som skriver det vad de menar. Hur ska vi veta?
    Jag förstår att du inte har svaret. Men jag är inne på ett chattforum där man kan fråga kvinnor (och män) i allmänhet. Att du inte tycker att jag ska ställa frågan här är lite konstigt. Här frågas det om allt.

Jag tror att kvinnor har olika definitioner, därför nyfiken på svaren.
  • Tukt

Det är ett "minerat" ord. Det går inte att veta vad det betyder. Utgå från det så är du trygg.

• Anonym (Fråga)
    Anonym (Bert-Åke) skrev 2025-06-26 20:12:04 följande:
    Jag förstår att du inte har svaret. Men jag är inne på ett chattforum där man kan fråga kvinnor (och män) i allmänhet. Att du inte tycker att jag ska ställa frågan här är lite konstigt. Här frågas det om allt.

Jag tror att kvinnor har olika definitioner, därför nyfiken på svaren.
    Nej Bert-Åke, det är inte ett dugg konstigt att jag tipsar dig om att fråga den som faktiskt skriver det.
  • Anonym (1)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-06-26 21:26:54 följande:
    Nej Bert-Åke, det är inte ett dugg konstigt att jag tipsar dig om att fråga den som faktiskt skriver det.
    Så alla som skriver så ska bli översköljda av meddelanden från personer som undrar vad något i deras presentation betyder utan att de är intresserade av den som skriver så?
    Varför kan inte ts fråga här? Det finns många som läser här som själva kanske skrivit så och kan förklara vad de menar. Andra kommer med vettiga gissningar och troliga förklaringar.
  • Anonym (petimätressen)

På FL är mys ofta omskrivning för sex.

I verkliga livet är det dock många som "myser med sina barn" på sociala media så du fattar kanske själv att detta är personligt och kontextberoende?

• Anonym (Fråga)
    Anonym (1) skrev 2025-06-27 04:12:19 följande:
    Så alla som skriver så ska bli översköljda av meddelanden från personer som undrar vad något i deras presentation betyder utan att de är intresserade av den som skriver så?
    Varför kan inte ts fråga här? Det finns många som läser här som själva kanske skrivit så och kan förklara vad de menar. Andra kommer med vettiga gissningar och troliga förklaringar.
    Självklart ska man fråga vad personen menar om man undrar. Det är väl det som är själva meningen med dejtingappar, att lära känna varandra?

Varför skulle han? Om han vill veta vad just en särskild kvinna måste han fortfarande fråga. Om han undrar allmänt så har han ju redan så klokt själv räknat ut att folk menar olika saker.
  • Anonym (M)
    Anonym (1) skrev 2025-06-27 04:12:19 följande:
    Fast det hjälper ju inte TS. Han kanske får reda på här att det kan betyda X, Y,B, A eller Q. Men han vet ju inte vad profilen på dejtingsidan menar. Han måste ju fråga just den personen. 
  • Anonym (Mys betyder)

"Mys" betyder "trött slentrianmässigt sex i skedposition i en soffa"

Så det är egentligen ganska så specifikt.

• Anonym (S)

Män som skriver så menar att kuken ska in till vilket pris som helst! Vad kvinnor menar vet jag inte. Jag skulle aldrig skriva så då jag vet hur män tolkar det.

Så sent som till midsommar blev jag önskad "Hoppas du får en mysig midsommar *blinkblinkblinkblink*". "Tack, det ska jag ha!". "Åhå, det blir åka av alltså! *blinkblinkblinkblink* Det får du berätta mer om sen *blinkblinkblinkblinkblink*!". Bara Dra du åt helvete....!

Svar på tråden Vad betyder "mys"?