OBS, nu försvarar jag inte det. Men jag tror det kan vara att de tänker att eskorter ofta är mer diskreta och att det är mindre risk att de pratar om det än en tjej de har raggat upp på krogen till exempel. Speciellt om de har fru eller flickvän.
Däremot kan man ju tänka att de borde tänka på att det faktiskt är olagligt till skillnad från att ?bara? vara otrogen så om det kommer fram blir det ännu värre.. det har man ju sett.
Annars vet jag inte.. samma anledning som vanliga män köper sex kanske. Makt, att det är diskret som sagt , smidigt , de behöver oftast inte oroa sig för att hon berättar för frun eller blir arg om de inte hör av sig mer..de kanske vill göra sånt som inte andra går med på, har nån fetisch som de skäms för.. Det är inte så att det bara är män som inte kan få sex på något annat sätt som köper sex som en del kanske tror utan det handlar ofta om annat. Och som sagt försvarar jag inte det utan det är bara förklaringar.
Jag är själv inte man så kan ju inte veta exakt hur de tänker.. men jag har faktiskt jobbat som eskort när jag var yngre , inget jag skulle vilja göra om. Jag var ensamstående mamma och hade lämnat pappan som slog mig.. Jag har också varit med några kända män men inte när jag jobbade utan det var privat så att säga men de visste på ett ungefär vilken bransch jag jobbade i. Och åtminstone en var ganska oroliga för att man skulle prata om det.