Dejta flera
Anonym (Hur gör man) skrev 2025-06-27 11:12:15 följande:
Startade tråden för att veta vad man säger till en dejt som frågar om vi ska ses men att jag inte kan pga en annan dejt "jag kan inte ses pga en annan dejt".
Svårt va!?!
Jisses. Jag tillhör också skaran som varken dejtar flera samtidigt, och som inte skulle uppskatta att den jag dejtar, dejtar flera samtidigt. Hur stressad är man liksom..? Och då skriver jag dejtar, inte en dejt... blir det bara en dejt, fair enough. Men om jag går på flera dejter med en och samma kvinna... så skulle jag inte uppskatta att den kvinnan går på fler dejter med andra killar... så försvinner mitt intresse för fortsatta/fler dejter...
När jag gick på min första (och enda!) "tinder-dejt" så var jag tydlig med att jag "jobbar med en i taget". Det krävs sällan mer än två, kanske tre dejter för att antingen vilja fortsätta träffas eller "avsluta".
TS, ställ frågan till dig själv istället. Du vill träffa en kille på lördag (ni har kanske varit på en eller flera dejter, eller inte). Han säger att han inte kan. Skulle du då fråga varför? Om ja isf, och han säger att "han kan inte pga en annan dejt".
Hur skulle du ta det? Hur skulle du känna? Skulle du vara lika intresserad av att dejta han vidare? Skulle du känna "ok, kan vi ses på söndag".
Om du inte frågar. Men det kommer fram att han var på en annan dejt på lördagen. Hur skulle det kännas för dig?
Om du frågar, men han drar någon vals om att han skulle hälsa på sin sjuka moster i Skara, men du får reda på att han var ute och tog en drink med super-heta Linda. Hur skulle det kännas? för dig?
Alla är vi olika. En dejt är en dejt, det behöver inte betyda någonting, leda till någonting. En del ser det som en social grej, för andra så handlar det trots allt att det finns någon form av intresse... sen kan intresset avta fort och inte leda till fler dejter...
Utgå från dig själv så behöver du inte vara så "osäker". Hitta dina egna gränser, förhållningssätt, ärlighet, lögner etc bla bla. Då blir det lättare i livet, i stort och i smått.