Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Han är väl sjuk igen. Eller så vae aldrig helt frisk från tidigare sjukdom. 

Det är normalt att man inte orkar hålla på att sms när man ligger utslagen i feber. Förstår du inte det efter sist det hände? 

• Anonym (M)
    Ninadentredje skrev 2025-06-26 15:52:41 följande:
    Trams, jag skulle aldrig låta en dejt jag är intresserad av på riktigt hänga i 3 dagar. Hade covid med 39 graders feber och kunde ändå sms:a min dejt att jag tänker på honom men inte orkar messa. Tog ca 2 sekunder. TS kille är säkert feg och vågar inte säga som det är, dvs att hans känslor svalnat.
    Alla är inte som du. Ta dejt är inte som dig. Har du hängt med lite så hade du förstått att ta dejt var sjuk förra vecka  och orkade då inte göra av sig pga deckad i feber. Ts vart helt hysteriskt och startade tråd om der också. Nu är förmodligen sjuk igen och ts blir hysteriskt. Det är inte normalt beteende av ts. 

Folk måste förstå, acceptera och framförallt respektera att alla inte orkar höra av sig när de är sjuka. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 06:53:09 följande:
    Som sagt, tråden handlade om att han inte initieade kontakt på 2 dagar. Uppdatering: han skrev faktiskt efter lunch igår. Frågade hur läget var med mig och hur veckan var, i glad ton. Jag svarade några meningar om min dag och frågade hur det var med honom (svarade på kvällen ca 20 efter jobbet, jobbar skift) och inte fått nåt svar. Väldigt ovanligt för honom att kommunicera så här glest. 
    Det hänt tidigare, pga att han har varit sjuk. Vilket han kan ha varit nu också, eller bara trött och i behov av egentid. Vilket är helt normalt. 

Det är däremot inte normalt att bli hysterisk vara för att ens dejt/blivande kille inte hör av sig på två dagar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 07:32:36 följande:
    På vilka grunder tror du att han är sjuk, igen dessutom? Han initierade faktiskt går och frågade hur läget/veckan var med mig och uttryckte glädje över det fina vädret. Den svarade jag och han har inte skrivit tillbaka. Det här är en tydlig kommunikationsförändring så jag får väl anta att, om inte det är typ extremt mycket på hans jobb eller nåt denna vecka att han börjar tappa intresset :(
    Det var det han var sist. Oavsett är det inte normalt att bli hysterisk över att någon vill ha egentid i två dagar. Du upplevs som väldigt klängig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 10:33:35 följande:
    Jag gillar inte att ringa, kanske en generationsfråga. Inte ringt några av mina partners förutom vid nödsituationer, typ. 
    Och han kanske inte gillar att smsa i tid och otid. 
  • Anonym (M)
    Stjärnljuset skrev 2025-06-27 12:34:43 följande:

Jag har samma upplevelse med min partner sen 5 mån tillbaka. Mycket skrivande i början och då hann han med det trots barn och jobb. Nu hinner han inte säger han. Jag kan inte tolka det som annat än ointresse även om han säger att det inte är så. Tänker att mycket finns att förstå i relationsmönster. Jag är tex otrygg amvåbivalent och han troligtvis undvikande. När jag vill ha mer kontakt och bekräftelse så vill han undvika?

Du tolkar att han numera är ointresserad av dig, men ändå så är ni tillsammans?
Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?