Inlägg från: Anonym (Tystnad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tystnad)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-26 08:59:12 följande:

Så vad ska du göra?

Enligt dig är han inte tillräckligt intresserad eftersom han inte svarar i tid. Enligt dig är han någon som inte tar initiativ (baserat endast på några veckors dejting och att han inte svarar tillräckligt snabbt på sms).

Så egentligen är han inte rätt för dig. 

"svarar" kan man ju inte kalla det, bara inte initierat. Jag försöker mest få klarhet varför han beter sig som han gör, kanske kan nån ge nån bra input/teori. Allt kändes toppen och rätt alldeles nyss liksom.
  • Anonym (Tystnad)
    Zoegazz skrev 2025-06-26 09:24:23 följande:

Han kanske blev mer bekväm nu när ni bestämde er att vara exklusiva så han känner han vet var han har dig. Då behöver du kanske fråga dig om hans glesa kontakt passar den du önskar ha i en relation, kan ju vara att han är så sporadisk generellt när han fått kvinnan på kroken. 

Så kan det vara! Har varit tydlig med att jag söker seriöst och han också. Vete tusan om killar kan steppa upp eller om en sån här paus oftast innebär början på slutet.

Intressant nog har båda mina ex som jag senare blev sambo med tagit liknande pauser på 2-3 dagar utan sms i början av dejtingfasen när man precis börjat bli etablerad. Undrar om detta är normalt eller om jag har en typ, haha.

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (H) skrev 2025-06-27 05:07:31 följande:

Det kanske har hänt nåt som gör att han inte kan svara. 

Som sagt, tråden handlade om att han inte initieade kontakt på 2 dagar. Uppdatering: han skrev faktiskt efter lunch igår. Frågade hur läget var med mig och hur veckan var, i glad ton. Jag svarade några meningar om min dag och frågade hur det var med honom (svarade på kvällen ca 20 efter jobbet, jobbar skift) och inte fått nåt svar. Väldigt ovanligt för honom att kommunicera så här glest. 
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-06-26 21:50:24 följande:
    Jag skulle tro att ts antingen har låg självkänsla och är osäker av sig, alternativt att hon är desperat efter "någon" att vara tillsammans med?
    Tyvärr kan detta innebära att han avstår om han inte blivit väldigt intresserad, vilket han dessvärre inte verkar vara.

Oavsett så hoppas jag det gör bra för dig/er ts. {#emotions_dlg.flower}
    Låg självkänsla, varför tror du det? Jag har absolut inte bråttom in i en relation. Jag gjorde detta tydligt för honom, att jag vill ta mig tiden att lära känna varandrs och inte hoppa in i något när saker är nya.

Det märkliga är att han verkade VÄLDIGT intresserad fram tills, ja för några dagar sedan. Dök upp med blommor, insisterade på att betala allt,  ville ses och sms:a mycket och så ja, erkände att han var förälskad i mig och ville bli exklusiv med mig pga att han inte kan tänka sig träffa andra än mig (jag hade inte ens hintat om det f.ö, även om jag också ville)

Känner mig däremot besviken pga att det är ovanligt att klicka så här med någon. Hoppas förstås att det är en tillfälig svacka (varit med om sånt innan i början av seriösa relationer) och inte att det rinner ut i sanden.

Han initierade faktiskt kontakt igår. Frågade hur läget är och hur veckan går, i glad ton.jag svarade (ca 20, efter mitt jobb), och ännu inte fått något svar. Jättemärkligt. 
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-26 22:58:26 följande:
    Varför kan man inte det? Jag har alltid dejtat exklusivt från min sida från första dejten. Däremot har jag aldrig tagit upp ämnet för diskussion utan räknat med att kvinnan inte träffar andra vilket säkert varit naivt i dag.
    Kort tid? Nästan en månad, helt lagom och normalt tycker jag.
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (50/50) skrev 2025-06-26 21:32:42 följande:

Fast detta är ju långt ifrån första gången du blir orolig, TS. Är det du som är orimligt nojjig eller är det han som är ointresserad?

Ja en drastisk kommunikationsförändring är inte ingenting i alla fall. Sen vad det betyder vete f-n. :/
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (M) skrev 2025-06-26 17:55:44 följande:
    Alla är inte som du. Ta dejt är inte som dig. Har du hängt med lite så hade du förstått att ta dejt var sjuk förra vecka  och orkade då inte göra av sig pga deckad i feber. Ts vart helt hysteriskt och startade tråd om der också. Nu är förmodligen sjuk igen och ts blir hysteriskt. Det är inte normalt beteende av ts. 

Folk måste förstå, acceptera och framförallt respektera att alla inte orkar höra av sig när de är sjuka. 
    På vilka grunder tror du att han är sjuk, igen dessutom? Han initierade faktiskt går och frågade hur läget/veckan var med mig och uttryckte glädje över det fina vädret. Den svarade jag och han har inte skrivit tillbaka. Det här är en tydlig kommunikationsförändring så jag får väl anta att, om inte det är typ extremt mycket på hans jobb eller nåt denna vecka att han börjar tappa intresset :(
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-27 07:38:13 följande:

Han skickar sms, du svarar. Nästa gång kan du ju skicka först. 

Du verkar väldigt osäker och dramatisk. Sluta analysera. Antingen vill du fortsätta träffa honom och då får du acceptera hans sätt. Eller så avslutar du. Du har ju ändå bestämt dig för att han inte är så intresserad. 

Jag vill gärna ge honom "benefit of doubt", tänka att det är en tillfällig svacka. Men ett tydligt förändrat kommunikationssätt gör mig fundersam, han skrev väldigt annorlunda fram till nyss.

Han intiterade men jag svarade med en fråga, så jag håller ju uppenbarligen konversationen igång, eller försöker. Jag har absolut skrivit först till honom flera gånger, så det är knappast så att jag är helt passiv.

• Anonym (Tystnad)
    Zoegazz skrev 2025-06-27 08:36:26 följande:
    Fast svarade du efter så många timmar kanske han tror att du inte själv är intresserad och försöker matcha ditt tempo?
    Jag svarade engagerat och ställde en fråga. Han vet att jag jobbar till sent på torsdagar. Vi har båda ofta tagit några timmar på sig att svara förut vilket jag aldrig sett som ett problem. Däremot har vi oftast chattat om kvällarna och då ganska långt.
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-27 08:33:01 följande:
    Varför sitter du då och analyserar hans sätt att kommunicera? Detta är ju inte första tråden. 
    Därför att det förändrats på ett sätt jag inte får ihop. Tycker inte kommunikationssättet riktigt matchar det han sagt/hur han betett sig IRL
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Kim) skrev 2025-06-27 08:44:23 följande:

Jag tror det beror hur du själv agerar. Vilken Svarstid du har själv och med vilken ton. Han kanske slappnar av lite efter första intensiva uppvaktningen. Kanske något att ta upp nu när ni träffas i helgen. Eller så slutar du att överanalysera allt. Snart räknar du väl ord och bokstäver i sms-en. Över ett visst antal är han intresserad osv. Slappna av lite. 

Ja absolut kan det finnas en poäng med att man inte orkar uppvakta intensivt för alltid, det förstår jag. Kanske antar han att saker är bra om inte annat sägs? Vi har inga planer att ses i helgen (än?). Är lite outtalat att är hemma hos mig respektive honom varannan gång och sist bjöd jag hem honom så den bollen är hos honom nu.. :/
  • Anonym (Tystnad)
    NinniQX skrev 2025-06-27 09:59:08 följande:

Jag förstår inte. Varför chattar ni bara? Varför inte ringa? 

Jag gillar inte att ringa, kanske en generationsfråga. Inte ringt några av mina partners förutom vid nödsituationer, typ. 
  • Anonym (Tystnad)
    Lynx123 skrev 2025-06-27 10:24:48 följande:
    Du låter väldigt osäker så det här måste kännas jättejobbigt för dig. Skulle råda dig att försöka fokusera mindre på killen och mer på dig själv. Det är fredag idag. Har ni inte gjort planer tillsammans så gör egna. Sitt inte och vänta på honom hela tiden - det mår du definitivt inte bra av. Gör något kul - kanske träffa vänner?

Missförstå mig rätt! Jag håller inte min helg öppen för hans skull. De vänner som bor nära mig är upptagna denna helg på annat håll, tyvärr, Annars hade jag gjort just det - boka upp helgen med dem. 

Sållar just nu lite bland olika aktiviteter jag kan göra själv. Är en planerare så brukar sällan acceptera sista-minutendejter ändå.

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (M) skrev 2025-06-27 11:36:49 följande:
    Och han kanske inte gillar att smsa i tid och otid. 
    Då låtsades väl han göra det rätt länge...
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-27 11:12:00 följande:
    Oj, det hade gått bort för mig. Jag ringer mer än jag skriver. Man vill ju höra rösten. 
    Tja, hade min dejt insisterat på samtal hade inte jag haft nåt emot det. Men på nåt vis har jag messat mer med mina partners, särskilt i början. Vanesak antar jag
  • Anonym (Tystnad)
    Stjärnljuset skrev 2025-06-27 12:34:43 följande:

Jag har samma upplevelse med min partner sen 5 mån tillbaka. Mycket skrivande i början och då hann han med det trots barn och jobb. Nu hinner han inte säger han. Jag kan inte tolka det som annat än ointresse även om han säger att det inte är så. Tänker att mycket finns att förstå i relationsmönster. Jag är tex otrygg amvåbivalent och han troligtvis undvikande. När jag vill ha mer kontakt och bekräftelse så vill han undvika?

Frustrerande, eller hur! Förstår att man kanske messar lite non-stop under de första veckorna för att "etablera" något och sen kanske slappnar av. Hur ofta hörs och ses ni nuförtiden?

Jag är nog också otrygg/ambivalent! Tror det är för tidigt att säga vad min partner är men vi otrygga gillar vi de lite undvikande så skulle inte förvåna mig om min också var det :P
Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?