• Sannasv

Gravid till hösten

Hejsan!
    Jag och min sambo planerar att försöka bli gravida till hösten!
    Så jag undrar helt enkelt om det är några fler som går i samma tankar så att man kan följas åt? Hade varit så kul 😍

• Svar på tråden Gravid till hösten
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-06-30 15:04:03 följande:

🙋?♀️ Jaa jag ska ta ut min spiral nu i juli så augusti är första cykeln vi försöker. Hur gammal är du och använder du något hormonellt preventivmedel nu? Jag är väldigt spänd på att se hur snabbt kroppen återställer sig. Jag har en regelbunden cykel även med spiralen så jag hoppas den bara fortsätter rulla på som vanligt!

Va kul 😍
    Jag blir 27 nu i Juli, själv då?
    Tog ut min p-stav för två månader sen nu men har fortfarande inte fått tillbaka min mens än, så går bara och väntar på den haha. 
    Är det första barnet eller har du sen innan?😍
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-07-01 10:18:18 följande:
    Jag är också 27. Ahh hoppas den kommer igång snart då. Vi har inga barn sen innan! Blir det också ditt första? 😊
    Bra ålder haha 😄 Ja det blir mitt första, drömt om barn länge men innan har det inte varit rätt i tiden men nu är allt stabilt och jag hade gärna varit gravid redan nu. Så bara hoppas på att mensen kommer nu snart 😄
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-07-01 12:00:30 följande:
    Samma här! Har behövt vänta på det ena och andra 😅 Men nu känns det bra att man faktiskt låtit det ta tid så man är så redo man kan bli. Får hoppas att det går snabbt för oss så vi inte behöver vänta så mycket till 🤞 Gör du/ni nåt speciellt (tänker på typ kost och livsstil) för att försöka optimera era chanser eller tar ni det mer som det kommer? 
    Ja men verkligen 😍
    Jag har börjat äta mitt val kvinna är ju massa olika vitaminer i och folsyra bland annat, äter även omega 3 så har ätit det i ca 2 månader nu. Är typ det jag gör, försöker väl röra på mig lite mer oxå men rör mig rätt mycket i jobbet med. Själv då? 🤗
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-07-01 15:06:11 följande:
    Tar också lite olika tillskott, dragit ner på koffein och försöker att inte stressa! För det är jag annars bra på 😅  
    Ja då är vi två haha, lättare sagt än gjort att sluta stressa 😂 
    Men vore kul att följas åt framöver och se om vi får något plus om någon månad 😍
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-07-02 11:58:31 följande:
    Jaa du får uppdatera hur det går för dig så ska jag också göra det! 😍
    Ja men absolut, kul ju 😍
  • Sannasv
    Snoozen92 skrev 2025-07-05 11:19:11 följande:

Har precis slutat med mina minipiller för 1 vecka sedan och börjat träna o äta bättre, och ta vitaminer för att förbereda kroppen 🤩 förhoppningen är att vara redo till hösten men man vet ju aldrig hur lång tid det tar för kroppen att "komma tillbaka" efter pillerstopp 🙈 

Ne det är ju så himla svårt att veta. Jag väntar fortfarande på att min mens ska komma tillbaka efter p-staven, blir stressad av att bara gå och vänta 😂
  • Sannasv
    Lövsångerska1991 skrev 2025-07-05 17:57:51 följande:

Hej! 

Vi planerar att börja försöka i september. :) Har världens finaste pojke på snart tre år tillsammans med min sambo. <3 Är egentligen mest jag som vill skaffa syskon. Eller min sambo känner att det kommer bli fint, men att det är mysigt nu också. Det tycker jag ju med så klart, men längtar efter en ny graviditet och bebisgos och att min pojke ska få dela uppväxten med någon. Vi är ju båda lite nervösa över hur livet blir med två barn. Men åldersskillnaden blir som minst nästan fyra år, jag tror det är bra för oss. 
    Jag är 34 år förresten. 

Ja det måste bli en liten omställning att gå från ett till två barn men tror att det kommer bli bra och kul för din son med ett litet syskon. Hade oxå varit nervös över att kunna ge lika mycket kärlek till en liten till. Men tvekar inte på att det kommer bli jättebra 😍
    Jag längtar såå mycket efter att bli gravid nu, äntligen känns det rätt i livet 😄
  • Sannasv

Äntligen har mensen kommit och slutade igår, skönt att veta att den har kommit nu. Så nu är det bara hoppas och se när det blir ett plus 🥰

• Sannasv
    Snoozen92 skrev 2025-07-25 13:07:10 följande:
    Härligt, heja heja! 🤩 här är ingen mens ännu i sikte, men är ju "bara" 4 veckor sen jag slutade med minipiller... 
    Ja, vi får hoppas att den kommer igång snart 😍
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-07-25 18:08:26 följande:
    Jaa vad härligt håller tummarna för dig!

Jag har nyligen tagit ut spiralen och har "ordentlig" mens nu för första gången på ett år. Så peppar peppar är kroppen i bra balans här med nu 🥰 Känns så himla spännande!
    Ååh tack! 
    Skönt att den kom igång så fort för dig!😍
    Jag och min sambo har sagt att vi fortsätter ligga när vi känner för de som vi gjort innan o när de händer så händer det, men det är klart att man vill så fort som möjligt! 😍
  • Sannasv
    Snoozen92 skrev 2025-10-21 18:42:34 följande:
    Nej, och har blev det ett uppehåll i försökandet pga lite sjukdom och annat stök! Hoppas kunna köra igång igen efter november! ☹️

Hur går det för er?
    Håller tummarna 🤗
    Har BIM imorgon så håller tummarna på att inte mensen kommer nu, men har andra symtom nu än vad jag brukar ha innan mens så hoppas verkligen på ett plus nu!
    Tog ett test i måndags men det va negativt, sä hoppas på att de bara var för tidigt att testa då 🤗
  • Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-11-26 09:04:41 följande:

Hoppas det går bra för er i tråden! Vi fick ett plus i oktober och jag är i vecka 10 nu 🥰 

Men va roligt!
    Jag plussade igår så är i vecka 5 isch nu 😄
Svar på tråden Gravid till hösten