Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

Alkoholproblem?

Säger som andra att det beror lite på omständigheterna, hur det påverkar människans andra göromål på helgen, om hen kan avstå utan problem samt varför man väljer att dricka såpass mycket. Nu är jag kvinna, lite större modell ska tilläggas, och hade nog blivit rätt sliten av en hel flaska vin. Sen tycker jag inte att mängden i sig, över en kväll, behöver vara alarmerande. Man kan ju ta första glaset vid 17 och sista vid 00. I den takten hade jag kunnat dricka en hel flaska och inte bli mer än lite lullig på sin höjd. Men jag hade som sagt känt mig sliten dagen efter och inte druckit en hel flaska då igen. En helg då och då, absolut, inget konstigt. Men varje helg hade nog varit lite märkligt att dricka de mängderna. Behöver inte vara ett problem, men kan absolut vara. Sen tycker jag inte att det är så farligt att dricka när man är ensam. Jag som introvert trivs fint i mitt eget sällskap och kan absolut unna mig ett glas eller tre en fredag. Ett till maten, ett i badet och sen kanske ytterligare ett framför en film innan läggdags (i alla fall innan jag skaffade barn!). Helt enkelt för att det är gott. Tror det är en sundare vana än att gå ut och dricka shots. 

Svar på tråden Alkoholproblem?