Anonym (Ts) skrev 2025-06-27 23:43:40 följande:
Tack! Jag rengör med La Roche Posay Toleriane gel och smörjer in mig med Medik8 Total Moisture Daily Face Cream.
Hoppas hudens streck/ struktur kommer bli bättre över tid. Finnar kan jag få till& från, men nu blommade det ut rejält. Rodnaden efter IPL lade sig supersnabbt, men har som små mörka korn i huden, men det ska väl vara normalt. Ssk sade att retinol/retinal kan trigga acne, något jag inte visste. Använder det inte nu.
Tycker set är svårt att hitta prafymfritt, alkoholfritt och icke oljebaserad hudvård
Den rengör du valt är ett toppenval! Den är mild, utan alkohol och parfymfri så där är helt rätt. Även hudkrämen är bra på många sätt, men innehåller oljor och sheasmör som kan vara lite för mycket för hud som är extra känslig och nyss behandlats med laser. Det är ingen dålig produkt alls, snarare tvärtom! Men just i det här läget bör du välja helt utan olja. Tänk så få ingredienser som möjligt. Vill du hålla dig till samma märke har La Roche Posay en cicaplast baume B5 som kan vara ett bra val.
de små svarta kornen du ser är antagligen små små skorpor som uppstått efter behandlingen. Peta inte och försök inte tvätta bort. Dom brukar falla av. ♥️