• Jimmy75

Min pojkvän förstår inte varför ord som inte backas upp av handling är ett problem för mig. Jag börjar bli rädd att jag kräver för mycket

Nej det är inte orimligt det du begär. Iallafall inte under normala omständigheter. Vad jag menar med det är att det kanske finns saker som gör att han helt enkelt inte kan bättre. Det kanske är för mycket för just honom, men det är absolut inte för mycket begärt av en normalt fungerande människa. Självklart finns det alltid mer bakom en situation eller berättelse än vad man kan ta med här, men om det du beskriver är en riktig beskrivning så låter du inte manipulativ?.såvida du nu inte vräker saker över honom eller väldigt stora saker.

Jag tänker att den viktiga punkten är att det sedan en tid tillbaka inte motsvarar vad du förväntar dig av en relation. Då kommer det ner till vad du vill som får vägleda hur du ska hantera det framåt.

Det finns några saker värda att ta fasta på i kommentarerna du har fått. Tyvärr ligger den dold bland en massa fullständig och bitvis farlig dynga.

Tyvärr kan man varken anmäla eller på annat vis agera mot privatpersoner i forum som agerar huvudlöst och tror att en årsprenumeration på Amelia och att man lyssnar på poddar av liven gör en kvalificerad att uttala sig om anknytningsstilar, trauman och personlighetsbedömningar

Hon har dock rätt i att det är bra att göra saker för dig själv och prioritera dig. Att lyssna på olika självutvecklingspoddar är också ett bra tips. Kolla bara runt på många olika ställen så du hittar det som passar dig för den industrin är enorm. Även böcker och olika seminarier kan vara bra. Dock hjälper det inte dig med din fråga här. För den behöver du själv reflektera över vad du får ut av nuvarande relation och fundera över om det är värt priset du betalar för det?.som just nu av din berättelse låter högt. Jag instämmer med vad som skrivs att bemötandet du får är respektlöst, empatilöst och att du som hans partner borde ha mycket högre prioritet?.att ord backas upp av handling som Jenka skrev. De har antagligen rätt att göra slut är det bästa för dig?.men det är ingen av oss som ska avgöra den saken. Det är en slutsats du själv behöver komma fram till i så fall och du har DEFINITIVT inget ansvar att fatta beslut om din relation för att göra andra kvinnor en tjänst. Däremot finns det absolut en poäng i frågan ?vad är det du älskar hos honom??.inte för att någon annan undrar, utan för att det är viktigt för dig att veta. Tänk på att du ska ställa frågorna du får av andra till dig själv. Det är genom att ställa sig rätt frågor som man kommer vidare, och bortsett från allt hobbydiagnosticerande här inne är det många som kommer med bra frågor.

Svar på tråden Min pojkvän förstår inte varför ord som inte backas upp av handling är ett problem för mig. Jag börjar bli rädd att jag kräver för mycket