• Agda90

HPV virus

Anonym (T) skrev 2025-07-01 10:49:22 följande:
    Hur gör du för att stärka immunförsvaret? Har det hjälpt dig något? 

Det enda gynekologerna har sagt att är att det läker ut av sig själv inom 2 år, men har troligtvis haft det i 1?5år.då.mina problem startade och känner i mitt fall att det absolut inte kommer läka ut av sig själv :(
    Stärka immunförsvaret gör du genom kost och mentalträning. 
    När det kommer till kosten är Pelo kost det jag personligen föredrar men det viktigaste är att få bort de värsta bovarna - komjölk (ej smör), margarin, socker, växtbaserade oljor, socker, sötningsmedel. Äta mat lagad från grunden med så få genvägar som möjligt. 

Vitamin C är rena dunderkuren. 

Läs, läs på om olika kosthållningar. Inga pulver och ingen svält. 

Den mentala träningen är för att minska stress i kroppen. Stress är lika illa som att äta fel mat. Lär dig att andas, var ute i naturen, gå barfota. Jag gillar Anna Hallens andningsminut. Den är enkel att förstå och följa. 

Och vad gäller HPV. Låt vården ha koll på det för säkerhetsskull. De flesta av oss har haft eller kommer att ha HPV virus men majoriteten av dessa läker ut av sig själv. 
  • Agda90
    Anonym (Mm) skrev 2025-07-02 05:00:37 följande:
    En liten notering angående vitamin c.. 
    Nu ska ju inte TS gå och vräka i sig askorbinsyra i tron om att det är värsta dunderkuren. Askorbinsyra borde inte ens få kallas för c-vitamin enligt mig.
    Ja, det var en miss av mig. Jag borde självklart ha skrivit att jag inte menade askorbinsyra. 
  • Agda90
    KimLinnefeldt skrev 2025-07-02 09:37:47 följande:

Hjälper det inte att ta HPV-vaccin?

HPV vaccin ska man ta INNAN man får något form av HPV virus. Men bara för att man är vaccinerad betyder det inte att allt är säkert. HPV vaccin skyddar inte mott alla HPV varianter som finns utan en del av dessa. 
  • Agda90
    KimLinnefeldt skrev 2025-07-03 10:03:59 följande:
    Anonym (Bertie) skrev 2025-07-02 15:18:07 följande:

Dock är HPV bara farligt för dom med mycket nedsatt immunförsvar. För resten är det helt onödigt med vaccin. 

En dag kan sådan vilseledande desinformation vara straffbar. Skämmes. 

Om man sprider såna påståenden, om att det är onödigt att vaccinera sig, så tar man på sig ett väldigt stort ansvar. Jag tror inte att det är sant, jag tror att även den med normalt immunförsvar kan få livmoderhalscancer, vilket är en potentiellt dödlig sjukdom.

Det är Mm som påstår en sak, och bör då ange källa.
    Det är ganska känt att dåligt immunförsvar ökar risken för virus. Och googlar man lite så kan man hitta på Karolinska institutet att det är vanligare med hpv virus vid dåligt immunförsvar och svårare att bli av med det. 
Svar på tråden HPV virus