Giftemål
Hej
Jag och min pojkvän ska gifta oss, dock i ett annat EU land. Vilket dokument behöver jag exakt för att bevisa att jag är ogift? Sedan undrar jag om tidigare sambo syns i det dokumentet. Har aldrig dock varit gift innan
Hej
Jag och min pojkvän ska gifta oss, dock i ett annat EU land. Vilket dokument behöver jag exakt för att bevisa att jag är ogift? Sedan undrar jag om tidigare sambo syns i det dokumentet. Har aldrig dock varit gift innan
Vänd er till ambassaden för det landet. Vi kan ju inte gissa vad de/ni behöver.
Varför i helvete skulle samboförhållanden dyka upp?????
Giftermål
Hej
Jag tror att du behöver hämta ett bevis från Skatteverket att du är ogift. Personbevis heter den tror jag. Flesta utländska behöver det när de gifte sig i ett annat land.
Skattemyndighet, eventuellt kyrka om kyrkligt bröllop.
Om ni ska gifta er i Grekland råder jag er att gifta er här och ha festen där. Låter trist, jag vet, men OM ni skulle vilja skilja er kan det bli en byråkratisk mardröm annars.
Hahah, sambo. Ingen bryr sig om att sambor. Det är en trash samlevnadsform.
Och nu kommer någon-förmodligen EnAnonumius, säga, men vissa sambor lever ihop 50 år tillsammans blablabla.
Ja, det ar du alldeles rätt i. Men fortfarande är det en trash samlevnadsform.
Sambor har i överlag högre otrohet, våld, osv i sina förhållanden än gifta. Familjen är svagare i sambopar än gifta föräldrar. Det drabbar nästa generation. Och samhället är uppbyggt utav familjen.
Hahah, sambo. Ingen bryr sig om att sambor. Det är en trash samlevnadsform.
Och nu kommer någon-förmodligen EnAnonumius, säga, men vissa sambor lever ihop 50 år tillsammans blablabla.
Ja, det ar du alldeles rätt i. Men fortfarande är det en trash samlevnadsform.
Sambor har i överlag högre otrohet, våld, osv i sina förhållanden än gifta. Familjen är svagare i sambopar än gifta föräldrar. Det drabbar nästa generation. Och samhället är uppbyggt utav familjen.
Det som är trashigt är hur du jämt dömer samboformen.
Eller... vad som sker i andra trådar om de nu inte är någon som ständigt låtsas vara dig... För det är...
Eller... vad som sker i andra trådar om de nu inte är någon som ständigt låtsas vara dig... För det är...