• Anonym (?)

Giftemål

SweeneyToad skrev 2025-06-30 19:27:17 följande:

Hahah, sambo. Ingen bryr sig om att sambor. Det är en trash samlevnadsform. 

Och nu kommer någon-förmodligen EnAnon­umius, säga, men vissa sambor lever ihop 50 år tillsammans blablabla. 

Ja, det ar du alldeles rätt i. Men fortfarande är det en trash samlevnadsform. 
    Sambor har i överlag högre otrohet, våld, osv i sina förhållanden än gifta. Familjen är svagare i sambopar än gifta föräldrar. Det drabbar nästa generation. Och samhället är uppbyggt utav familjen.

Men ... om man nu har varit sambo i ett antal olika förhållanden men nu är särbo?
    Sambo har inte funkar men särbo har funkat klockrent i snart 11 år - är det  också trash.
    Aldrig varit gift, kommer inte att bli och kommer nog heller aldrig att bli sambo igen heller. 
    Är särbo 2.0 i elände mot sambo?
  • Anonym (?)
    Anonym (nn) skrev 2025-06-30 21:29:36 följande:

Det som är trashigt är hur du jämt dömer samboformen.

Eller... vad som sker i andra trådar om de nu inte är någon som ständigt låtsas vara dig... För det är...

Bryr mig väldigt lite om vad ett nät-troll anser om mitt förhållande. Jag har ju i alla fall ett....
    Tror att vi båda skulle kunna avsluta men, det kanske också är det som håller oss samman.Vana eller inte men efter snart 11 år tillsammnans  ... 
Svar på tråden Giftemål