Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Otrogen eller?

Jag och min fru har varit ihop i över 11 år och vi har ett barn tillsammans. Jag misstänker att hon kan ha varit otrogen med sin chef. 

Chefen är separerad och har egna barn.

De delar kontor sedan 2019. Det är ett hus på 2 våningar. Vad jag förstår så sitter hon och chefen i princip ensamma på övervåningen. Det finns även ett mindre konferensrum på den våningen. Resten sitter på våningen under. 

Det har varit en del afterworks och några kryssningar genom åren. Inget konstigt med det, men första gången jag fick en lite oskön känsla var när frun och hennes kollegor för några år sen åkte hem till chefens föräldrars sommarstuga och var där 2 dagar.

Jag misstänkte inget då och var inte svartsjuk heller. Det är först nu senaste månaderna som jag har börjat misstänka något efter en händelse. 

Frun hade en aw på jobbet och jag ringde för att berätta en sak. Jag hör att hon är mycket andfådd när hon svarar. Hon säger att hon var tvungen att springa uppför trappen och ändra i schemat på datorn då någon anställd ringt in sig sjuk för nästa dag. Jag hör inte ett ljud i bakgrunden förutom henne och flåsandet. Hon nämner även att hennes chef är där och att hon druckit 2 glas vin. 

När hon kommer hem senare den kvällen så berättar hon att hon börjat planera för en fest på jobbet i slutet av sommaren och frågade om det skulle vara ok att sova över med en av hennes kvinnliga kollegor. Det finns tydligen ett hus man kan låna för övernattning där.

Hon har en ganska bra bit att åka till jobbet så det kan vara förståeligt.

Några dagar efter denna aw så började jag fundera på den här händelsen men också en annan grej som hände 2 veckor innan. 

Vi var med vårat barn på ett köpcentrum (mall of scandinavia) där det var ett event för både vuxna och barn. 

Efter att vi käkat lunch så frågade frun om hon kunde åka upp på H&M som ligger en våning upp. Så jag och sonen gick runt på eventet ensamma ett tag. Jag minns inte hur länge men efter kanske 20 min ringer jag och säger att vi kommer upp till H&M och möter upp henne där. När vi går ut från H&M så stöter vi på hennes chef. Han har tydligen lämnat sina barn på bio och går runt ensam på köpcentret. 

Jag utvecklade en extrem svartsjuka efter att ha kopplat ihop dessa 2 händelser. Jag började ifrågasätta henne om detta också flera gånger. Hon har självklart blivit arg, ledsen och sagt att hon aldrig skulle vara otrogen eller göra något sånt mot mig och vårat barn. Jag började även ifrågasätta faderskapet. Testet är gjort och det är mitt barn. Jag började sedan leta digitala bevis, antagligen för sent om det skulle vara något. Det jag hittade som var lite intressant var en bild från hennes jobb där chefen och hennes whiteboardtavla syns i bakgrunden. Jag zoomar in och ser en ruta där det står skrivet med hennes handstil [Hemlig semester] och siffran 13 under och (HR titta inte här). På en annan bild syns samma text med en annan siffra 21. 

Jag har frågat henne om detta och hon erkänner att det är hon som har skrivit. Hon påstår att chefen är arbetsnarkoman och inte tar ut sin semester ordentligt och att dem skriver upp allt möjligt på den tavlan. 

Mycket märkligt tycker jag dock. 

Vi har nu inlett parterapi och jag har även lovat att söka hjälp på egen hand för svartsjuka.

Jag har egentligen inga bevis för otrohet men tycker ni det är konstigt att jag har misstänkt henne? Vilket hon tycker. Ifrågasätter jag henne igen så blir det tjafs och så kommer hon nog lämna mig.

• Svar på tråden Otrogen eller?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-01 08:39:32 följande:
    Jag har själv varit otrogen och jag har blivit utsatt för otrohet, så jag har (tyvärr) en hel del erfarenhet av båda sidorna. 

Beteendet du nämner stämmer väldigt bra in på någon som är otrogen. Att personen förnekar det, och dessutom blir arg och låtsas vara sårad, är bara en del av spelet.

Dock MÅSTE det ju inte vara så att hon är otrogen. Hatar att spionera på min partner, men tror tyvärr att det bästa du kan göra är att ligga lågt ett tag med anklagelserna och låtsas som att allt är bra. Samla på dig information. 

Det är onödigt att sabba sitt förhållande bara för att man själv inbillar sig saker, så du gör er båda en tjänst.

Har du tillgång till hennes telefon? Det är för mig nästan det säkraste sättet att avslöja om någon har något fuffens för sig. Ta ett scenario: Din egen mobil ligger någonstans en bit bort, t.ex. kvargkömd i bilen eller i andra änden av huset. Du och frun pratar och hon har mobilen med sig. Du kommer på att du behöver kolla upp en grej på nätet, t.ex. du behöver köpa en pryl eller liknande. Om du då frågar frun om du kan låna hennes mobil i två minuter för att kolla upp eller beställa denna pryl, kommer hon då att ge dig mobilen utan tvekan eller kommer det en massa ursäkter varför du ska hämta din egen? Kommer hon stå som en hök över din axel för att se att du verkligen går in på Biltemas hemsida och inte börjar kolla hennes sms?

Skulle säga att denna test säger allt om hur det ligger till. Så har det varit både när jag själv varit otrogen och när en partner varit det. Med rent mjöl i påsen låter man partnern surfa runt bäst de vill, är man otrogen får man närmast panik om partnern vill låna telefonen. 

Testa och återkom med hur det gått.
    Jag har redan letat digitala bevis på ipaden som är kopplad till telefonen. kollat bilder och mail. Gjorde det för sent antagligen. Någon vecka efter första konfrontationen. Hon har även snap. Om hon varit otrogen så har hon säkert använt snapchat och då går det ju inte få tag på historiken vad jag förstår.
    AW kvällen när hon kom hem och sedan lagt sig i sängen o höll på med telefonen så skymtade jag en närbild på vad som såg ut som hennes nakna ben/lår. Hann bara se några sekunder, kan ha varit snapchat men vet inte. Detta har jag ej berättat för henne dock.
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-07-01 09:06:19 följande:

Men har du pratat med henne lugnt och sansat? Har du varit öppen med hur sårbar du känner dig? Eller har du bara slängt en massa anklagelser på henne?

Bra att ni går i parterapi - ni måste kunna kommunicera om det här. 

Vi här kan ju omöjligen veta om hon är otrogeb eller inte, men jag kan definitivt ana bristande kommunikation här.

Jag har försökt, men det slutar med att hon slår sig själv och säger att jag stänger dem ute osv. 

• Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-07-01 16:38:49 följande:
    Slår sig själv? Stänger vilka ute?
    Om jag tar upp dem här händelserna så blir hon först arg o ledsen, slår sig själv och säger att det inte har hänt något. Sen säger hon att jag inte skulle bry mig om hon försvann och att jag stänger henne och sonen ute. Att jag inte ser dem.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Räven) skrev 2025-07-01 08:25:24 följande:

En sak till: Om hon nu var på H&M- köpte hon något där?

Men jag har själv kastat mig in på en butik och bara köpt en grej för att visa att jag varit där, vid något tillfälle. Att vara på fel plats vid fel tid är en besvärlig risk för de som spelar högt spel.

När jag o sonen kom upp med rulltrappan så såg jag henne inne på H&M med en rusande fart mot kassan utan att ha hittat något. Jag och sonen gick fram till henne och då kollade hon sminkvårdsprodukter. Hon köpte något av det och sen gick vi ut ur H&M och där vi stötte på chefen utanför.

Jag frågade henne igår igen om allting.
    Hon påstår att hon rusade där inne på H&M för att vi var på väg upp, så hon skulle hinna kolla klart på smink osv.

Jag frågade henne även om hemlig semester på whiteboardtavlan. Vad siffrorna står för. Det är antalet dagar säger hon.

Det står 13 på ena bilden. Men siffran 1 är färgen blå och 3 är färgen röd. Det var antagligen för att pennan tog slut sa hon igår.

Jag ser dock nu på den andra hemliga semester bilden att det är inte 21 som jag trott, det står siffran 2 med grön färg och 1 med röd färg. 

Skulle pennan tagit slut igen alltså? Det är ju uppenbart att det är 2 olika ser jag nu.

jag frågade om den där AWn igen. Ifall hon kunde bevisa datum och tid på personen som sjukanmälde sig precis innan jag ringde. Hon menar att chefen fick sjukanmälan i ?quinyx? och bad frun gå upp o kolla det på datorn. 

Något datum och tid på sjukanmälan lär jag aldrig få se.

Nu återstår bara att fråga någon av kollegorna om det faktiskt var AW den kvällen.

Sån där ihållande andfåddhet får man inte av en såpass liten trapp.

Jag vet inte om mina bevis är tillräckliga. Men efter igår så förstår jag att hon kommer aldrig erkänna om det är något.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Kille) skrev 2025-07-02 07:44:58 följande:

Erbjud dig att fixa barnvakt och följ med på AWn. Kan ju vara kul o festa ihop med henne o chefen. (Bara för o se hennes reaktion) 

Håller hon på med mobilen innan hon smiter iväg? Och nästa gång följ med eller låt henne sticka iväg men följande efter på avstånd för att se vad hon gör. 

Det blir nog ingen mer AW för henne säger hon.  

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Uppp) skrev 2025-07-02 09:48:04 följande:

Oavsett, så är nog er relation körd
    Stämmer dina misstankar om otroheten så är hon verkligen inte att lita på, milt sagt.
    Ingenting att satsa på.
    Stämmer det inte, så är ditt agerande och kontrollerande väldigt obehagligt. Det fungerar liksom inte att leva med någon som misstänker en för otrohet och agerar som du.

Sant! Jobbig sits jag hamnat i.

Vi var hos parterapeut idag och enligt henne och min fru är detta bara fantasier i mitt huvud. Jag måste lita på det om jag vill fortsätta den här relationen. Annars kommer hon lämna mig och det vill jag inte. För sonens skull också. jag ska även träffa en annan terapeut privat för svartsjuka.
    Skulle det senare komma fram att det har varit otrohet efter att jag genomgått terapeut behandling, så kommer jag nog överväga att lämna.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Uno) skrev 2025-07-03 09:31:19 följande:
    Märklig terapeut... Hur kan hen veta om din fru är otrogen eller ej?

Det kan hon inte veta sa hon och det är inget vi kommer jobba med där heller. Utan det är ett problem jag får söka hjälp för på egen hand säger hon.

Jag kan inte heller fortsätta ha ångest och ifrågasätta utan tillräckliga bevis. 
    Skulle jag kontakta någon av fruns kollegor och fråga om det verkligen var aw på kontoret den kvällen och det faktiskt stämmer så skulle jag bara framstå som en idiot.

• Anonym (Anonym)
    Lilly48 skrev 2025-07-03 10:09:41 följande:
    Kan även tillägga att man inte kan manipulera skärmtid.
    Man kan alltså inte radera tiden man spenderat på olika saker. 
    Så är det på iPhone iallafall. 
    Enda sättet att komma undan detta är att ha en extra telefon.
    Bra idé. men jag tänker nog inte rota i hennes grejer längre. Det är inte friskt. Det hade iofs varit intressant o se tiden för snap dagen vi var på mall of scandinavia. Om det går att se bak 2 månader?
    hon har snap men säger att hon aldrig använder det. Det var en kollega som fick henne att ladda ner det.
  • Anonym (Anonym)

Hur tolkar ni hemlig semester bilderna? När man vet att det bara är frun och chefen som använder den whiteboardtavlan och att dem jobbar såpass mycket ensamma ihop. Det är frun som har skrivit för att chefen är ?arbetsnarkoman? och tar inte ut sin semester ordentligt. Det är inte ens hennes jobb, så det tycker jag är märkligt. Bilderna hittade jag på ipaden som våran son också använder och är kopplad till hennes telefon. Jag har zoomat in bilderna för att visa just detta:

https://postimg.cc/gallery/crjv6DT

https://postimg.cc/qhpf9RKk

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Uppp) skrev 2025-07-06 12:53:57 följande:
    Sluta spionera. Kan du inte tro på henne, gör slut.
    Du kan väl ändå inte inbilla dig att ni ska kunna fortsätta tillsammans efter det här? 

Bilderna hittade jag när jag först började ifrågasätta henne för 2 månader sen. Jag har slutat leta bevis men jag har svårt att sluta tänka på det ibland. 
    Vi har kommit varandra närmare sedan jag började ifrågasätta henne och vårat samliv har blivit bättre. Men ibland tar svartsjukan över och jag blir tyst och fryser ut henne. Då blir hon också tyst tills jag frågar om någon av dessa händelser. Men jag tycker svaren hon ger är inte riktigt trovärdiga. Jag ska snart träffa terapeut ensam och vi har en till parterapi träff kvar.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-07 08:40:52 följande:

Vad gäller "Hemlig semester"-bilderna:
    Om man verkligen vill ha en hemlig semester så skulle i alla fall inte jag skriva upp det på en whiteboardtavla och skriva "HR titta inte här". Dessutom att fota av den. 
    Å andra sidan är det en märklig grej att skriva, att man ska ha en hemlig semsester. Antingen har man väl ledigt från jobbet eller inte. 
    Tror att du inte ska dra några större växlar på dessa bilder.

Med det sagt så vet jag hur det är att ha en otrogen partner, och hur denna kan malipulera och ljuga, och det är lite för mycket andra tillfälligheter för att det ska kännas bekvämt. 

Har du körkort och bil? Om det är AW där det är övernattning pga att det är en bit bort, hur reagerar hon om du erbjuder dig att komma och hämta henne på kvällen så att hon slipper sova över?

Vad händer om du ringer henne med facetime när det är aw eller om något annat är "skumt"?

För din egen skull behöver du försöka att slappna av och inte bli paranoid, det kan ju absolut vara så att det inte pågår något fuffens alls och då förgiftar din svartsjuka er ralation helt i onödan. Så utåt måste du vara helt oberörd. Sedan kan du ändå vara normalt vaksam på om det händer konstiga saker, men då inte haka upp dig på småsaker.

Den ena bilden är faktiskt en bild på när våran son sitter på hennes jobb som hon skickat till mig. I bakgrunden syns hela whiteboardtavlan. Jag har bara zoomat in den delen på tavlan.
    Den andra bilden syns också hela whiteboardtavlan. 

Jo jag vet. Jag måste lugna mig. Det är svårt dock när man inte vet hur många år? Och hur mycket det skulle ha kunna varit.

Jag tror inte det blir så mycket mer aw enligt henne. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-07 09:52:45 följande:
    Varför blir det inte så mycket mer aw framöver? 
    Är det för att det är färre sådana på företaget, eller för att hon väljer att stanna hemma istället?
    Pågrund av att jag har misstänkt och ifrågasatt henne så mycket om dessa saker sedan 2 månader tillbaka.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-07 10:49:34 följande:
    OK, hoppas allt lugnar ner sig och det löser sig för er. 

Hur skulle du hantera det om du fick reda på att hon varit otrogen men nu slutat? Om du kan förlåta henne så är ju huvudsaken att hon inte håller på med något nu och framöver. Sedan om hon gjort det tidigare spelar egentligen ingen roll, fokusera på att det är ni två nu och framåt. 

Alla tillfällen som jag har tagit upp detta med henne så har jag sagt att jag skulle förlåta henne. Jag har även sagt att jag kan gå med på ett öppet förhållande. Men hon nekar allt och säger att hon aldrig skulle vara otrogen eller vilja dela mig med någon annan. 

Jag ska gå i terapi för min svartsjuka snart. Men om det kommer fram efter terapin att hon varit otrogen så kommer jag lämna har jag sagt.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-07 11:23:46 följande:
    Känns som att du gör rätt, och ger henne en öppning att berätta om det är så att hon och chefen haft sex. Att det är ok om hon berättar det nu men inte ok om det senare kommit fram att hon ljugit.

Intressant att du känner stark svartsjuka och samtidigt kan tänka dig ett öppet förhållande. Det är motsägelsefullt, men jag känner likadant själv. Skulle bli galen om frun är otrogen, men skulle inte ha något emot att dela henne med en annan man förutsett att jag var med samtidigt. Känslor är inte alltid logiska.
    Jag vill att man ska vara ärlig och att det är samma villkor i ett förhållande. När vi blev tillsammans så var hon väldigt tydlig med att om jag skulle vara otrogen så åker jag ut med huvudet först.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-07-09 19:25:47 följande:

Alltså, va?? Du har alltså sagt att hon får kn^lla med sin chef om hon vill. Vad är då vitsen med att fortsätta tjata om otrohet?

Jösses?

Om jag får samma villkor isåfall. Alltså öppet förhållande.
    Det är det enda sättet jag skulle kunna förlåta på om det nu har hänt något.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Erfarenhet) skrev 2025-07-11 13:21:03 följande:

Varför fråga FL om din partner är otrogen eller inte?

Om du undrar får du väl fråga henne. Beroende på vad hon svarar får du väl känna efter om du tror henne eller ej.

Sen är det väl upp till dig om du vill fortsätta relationen eller ej. 

Det kan aldrig handla om vad folk på FL tror eller inte tror, eller vad folk på FL skulle göra eller inte göra.

Det handlar om vad du tror och gör. ingenting annat

Jo du har rätt. Men min fråga är dock om ni tycker det är konstigt att jag har misstänkt något med de händelser som har inträffat. Det är ju självklart hon inte skulle erkänna om det har hänt något.

Svar på tråden Otrogen eller?