• Anonym (X)

Män har blivit för mesiga

Många män idag har blivit för mesiga. Man vågar inte säga vad man tycker, sätta gränser för kvinnor, precis som kvinnor sätter gränser för män vid dåligt beteende.

Det leder till att många män blir desperata efter kvinnor eftersom man ändå vill ha sex och det leder till att både kvinnan och mannen själv tappar respekten för mannen.

Hur ska kvinnan kunna respektera en man som inte respekterar sig själv?

• Svar på tråden Män har blivit för mesiga
  • Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-01 09:23:18 följande:

Nja, de män som klagar här på FL att de har svårt att hitta någon är inte mesiga, tycker jag. Tvärtom, de har högt ställda krav på vad en kvinna ska ställa upp på. Kvinnan ska inte ha krav på mannen. Sådana kvinnor gillar de. 

Men visst, IRL, är de säkert mesiga och oattraktiva. 

(Generellt, inte alla ensamma män)

Jag pratar inte om Familjeliv, utan generellt i samhället.
  • Anonym (X)
    Postman skrev 2025-07-01 10:25:07 följande:

Tja visst finns det manliga mesar men generellt tycker jag inte det. Att många män verkar desperata efter kvinnor har nog med vårt tidevarv att göra på nåt sätt. Tycker att mycket är rätt ytligt och flyktigt hos folk numera. Få verkar vilja ha genuina relationer utan det är mest någon slags jakten på lyckan som man aldrig kommer att finna.  

Det är för att man ofta letar fel istället för rätt. Man vill maximera vad man själv får ut av ett förhållande och minimera sina egna ansträngningar.
  • Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-02 15:49:26 följande:

Visst är det hemskt att Tinder snärjer män så. Det borde vara frivilligt att gå med, ingen borde tvingas. 

Drygt svar. Det är frivilligt att bli ihop med kvinnomisshandlare också, ska vi lägga ner alla viktiga samhällsfrågor där man har ett fritt val?
  • Anonym (X)
    Anonym (Tinders fel) skrev 2025-07-02 15:31:19 följande:

Jag vill skylla det här på främst Tinder. Den appen har reducerat hälften av männen till att desperat anpassa sig och ställa upp på vilka villkor som helst om det leder till att de får ligga, gjort en fjärdedel till sexmissbrukande players med narcissism och den återstående fjärdedelen till incels.

Jag kan hålla med om att det är en faktor. Männen som tycker rätt, anpassar sig, säljer in sig och simpar får ofta en kvinna på fall i början. Men det håller bara ett tag. Trots det så går kvinnorna ofta på det.

Inte sällan hör man kvinnor som säger att han var perfekt och dom trodde att dom hade något speciellt etc. För att sedan bli helt förvånade när han ghostar henne. Han spelade ett spel och orkar inte hålla upp den fasaden, alternativt dragit vidare till nästa.

• Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-02 18:42:56 följande:

Konstigt att du alltid hamnar i tjafs i olika trådar. 

Den gemensamma nämnare är du. 

Den gemensamma nämnaren som dom flesta är övertygade om här på forumet är att det alltid är någon annans fel. It takes two to tango.
  • Anonym (X)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 19:49:26 följande:
    Men SNÄLLA! Har jag somnat och vaknat upp i ett parallellt universum där mognadsnivån inte är över 12 års ålder??? Det är väl fortfarande uteslutande vuxna människor här inne? "Skyller på tinder" - så du och alla andra användare på tinder har inget eget ansvar eller styr över sina val och sitt beteende. Fan det dummaste jag har hört. Någon tycker att mesighet är ett problem....ska vi snacka problem så kan vi ju istället ta upp bekymret med vuxna människor som skyller sitt beteende på en app - DET är ett problem.
    Coola ner dig en aning. Vi diskuterar ett samhällsproblem här, då måste flera variabler och perspektiv få bara med eftersom dom påverkar samhället.

Om vi diskuterade spelmissbruk så skulle spelbolagen tas upp, även om man har eget ansvar om man spelar bort sina pengar. Förstår du?
  • Anonym (X)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 19:51:58 följande:
    😂 Nej hemskt är det - inget val har man. Tinder bestämmer helt här hemma. Jag styr inte längre över vad eller när jag äter heller - Tinder är som Skynet i Terminator 🤣🤣
    Skrattar du på samma sätt åt tjocka människor för att dom bestämmer själva om dom vill äta eller inte?
  • Anonym (X)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 22:44:15 följande:
    Våldsam skillnad mellan att diskutera hur olika variabler samspelar och att säga att det är någons fel.
    Men du skrattar åt att man har ett eget val, som om problemet på Tinder inte kan diskuteras utan att adressera skulden till personen som har eller kan välja bort Tinder.

Skrattar du åt överviktiga som kan välja att inte äta och bli normalviktiga? (jag förstår att du inte vill svara på den).
  • Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-02 22:44:02 följande:

Vem har sagt något om att lägga ner något? Sluta hitta på saker. 

Men varför vara på Tinder om det är så dåligt? Ingen tvingar männen att vara där. 

Varför fortsätta äta som man gör om man är tjock? Ingen tvingar tjockisar att äta.
  • Anonym (X)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 23:28:14 följande:

Inte för att jag förstår varför just överviktigas val är så viktiga, eller varför du hänger upp dig så på mitt inlägg....eller jo, det gör jag iofs. Det brukar vara känsligt när man är där och drar i den där offerkoftan. Som direkt svar på din fråga. Nej, jag skulle inte skratta åt en sådan person, men jag skulle inte under några omständigheter stryka medhårs eller censurera mig och uppmuntra gnället (ursäkta det dåliga ordvalet).

Du kan vända och vrida på det hur du vill men det i slutänden är frågan om man vill ändra på något eller beklaga sig över det.

Du tar den lätta vägen retoriskt och slänger offerkoftan på personer som vågar prata om dessa saker. Nu har jag ingen aning, men skulle inte bli förvånad om det sitter en Kerstin bakom nicket Jimmy75.
  • Anonym (X)
    Jimmy75 skrev 2025-07-03 00:39:52 följande:
    Det sitter en Jimmy född 1975 bakom det nicket och han vill i all välmening upplysa dig om att så länge du envisas med att ha den förklaringsmodellen du har så kommer ingenting ändras för dig. Fine by me om du tycker det är vad du vill ha, men frågar du mig så ger dina inlägg intrycket av att du egentligen önskar något annat.

Offtopic, men jag har inga problem att ta den vägen. 

Vad är det som ska ändras för mig? 

• Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-03 07:51:20 följande:

Vad har det med ämnet att göra. Självklart kan man fortsätta som man alltid gjort, men då uppnår man ingen förändring. 

Nu har jag läst att du tycker det är kvinnorna som ska förändra dig, inte männen som inte lyckas. 

Är det samma sak med bantning, tycker du? Att andra ska äta mindre för att det är synd om den som äter för mkt?

Mesiga män får ta ansvar för sina egna liv. Precis som tjocka får göra. 

Var har jag skrivit att det är kvinnorna som ska förändras?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-03 08:10:45 följande:

Ber om ursäkt, fel av mig. Det var en annan skribent som skrev det. 

Om det nu är viktigt att adressera skuldfrågan, så menar jag att det är männen som borde sluta simpa och stå för vad man tycker och sig själv som person. Att sluta vara så jävla desperat efter fitta att man tar vem som helst etc.
Svar på tråden Män har blivit för mesiga