Anonym (Fast) skrev 2025-07-02 23:45:59 följande:
Det är naturligtvis inte Tinders fel att det går dåligt för män (även om dom ser att tjäna mycket pengar på det) . Att det går dåligt beror på obalansen mellan män och kvinnor. Obalansen leder till att kvinnor blir ännu mera kräsna vilket leder till att det går ännu sämre för män.
Nu vill vi inte höra gnäll mot manliga skribenter, Jimmy75. Nu vill vi höra konkreta åtgärder hur du skall förändra kvinnor på Tinder, utan att du skyller på män.
Du beklagar dig att andra inte kommer med konkreta exempel, visa nu att du själv är så förträfflig Jimmy75. Visa oss.
Tja alltså det är inte rocket science, men innan jag ger konkreta exempel behöver det ju först förtydligas att jag aldrig någonsin påstått att jag kan tala om för någon annan hur man lyckas på tinder. Jag vänder mig mot att personen påstår att det är tinders fel att männen beter sig som de gör. DET är vad jag har kommenterat för det är bullshit. "Det är inte MITT fel att jag körde för fort konstapeln. Hur ska jag kunna rå för att min bil går så snabbt och att det finns så raka, breda och fina vägar - jag hade inget val"
Med det ur vägen - om man inte lyckas på tinder så kan man ju alltid avsluta sitt konto där och söka kontakt någon annanstans.
Men du kan ju inte ha läst ett ord jag skrivit (läsa innebär mer än att faktiskt bara avkoda orden). Hela poängen är att inte hela tiden leta efter orsaker man INTE har kontroll över. "Förändra kvinnor på tinder"???
1. Det kan jag inte av orsaker som är så självklara att jag inte vet var jag ska börja.
2. Varför skulle det vara önskvärt även om det GICK?
Det är alltså det vanliga tugget att det går dåligt för män på grund av att kvinnor är för kräsna? Vilket i sig är en så banal analys att jag saknar ord. Om en person, oavsett om det är en man eller kvinna, hittar någon som motsvarar hens förväntningar så räcker ju det. Du ändrar ju inte dina preferenser bara för att utbudet ändras, obs, det förutsätter att vi inte pratar om en person som tidigare sänkt sina krav för att hen tänker att det är enda sättet.
Men hela poängen är ju att inte lägga det utanför sig själv - den enda person jag kan kontrollera och styra över är mig själv. Allt annat är utanför min kontroll, så varför skulle jag vilja lägga mer av min lycka där än vad som är absolut ofrånkomligt???