• Anonym (T.L)

Klarar inte att jobba heltid 😔

Jag har en längre tid arbetat 75% efter att sakta trappat upp efter utbrändhet/ångest osv. Jag stör i kö till utredning för ADHD som läkare och psykolog tror att jag har men kön är lång och jag är inte prioriterad. När jag har jobbat 75% har det legat på gränsen till att få ihop livet men jag har precis klarat det. Visst kom det svackor och det uppstod sjukdagar här och där men jag började få en struktur på mig själv, vardagen o livet. Sist jag var hos läkaren sa han att nu måste jag gå upp på 100% och om inte jag klarar det så får jag gå ner i tid själv. Jag har nu arbetat 100% i ca 2-3 månader och det mesta har rasat? alla rutiner, träning, sömn. Ofta migrän , mer ångest och det hela blir som en växande snöboll. Jag skulle så gärna gå ner till 75% men då överlever inte jag ekonomiskt. Eller vilja gå ner är fel, jag skulle behöva för jag klarar uppenbarligen inte av att arbeta 100%. Hur gör man?? Tips?

• Svar på tråden Klarar inte att jobba heltid 😔
  • Anonym (T.L)

Tack för alla svar och tips 🙏🏼 just det som du Jesper skrev är det jag också undrar mycket över? jag klarar att jobba 75 och jag vill jobba men för dålig för att klara 100. Tänker att man borde få vara sjukskriven då men så är det kanske inte? när jag går upp till 100 blir ju jag en mer belastning eftersom jag då oftare blir sjuk och måste vara hemma helt. 

Svar på tråden Klarar inte att jobba heltid 😔