• Sallisen

Hård "knut" vid penis... vad kan det vara?

Min man upptäckte en hård knut nånstans runt sin penis i morse. Han ska till läkaren i eftermiddag för att kolla upp det.

Kan det bara vara en körtel som är svullen eller kan det vara något värre??

Nån som råkat ut för nåt liknande?

• Svar på tråden Hård "knut" vid penis... vad kan det vara?
  • Aiwendil

Om han rakar sig runt penis och pung så kan man ju få inflamerade hårsäckar.
    Håller tummen för att det är nått sånt!

*kram*

• Sallisen

Aiwendil

Han rakar sig inte där nere...

• Ekorrfamiljen

Det kan vara en fettknöl eller igentäppt talgkörtel. Inte helt ovanligt. Hoppas att allt är ok! *imponerad över att du fick en karl till läkaren så snabbt*

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Aiwendil

Okej!
    Ja, då vet jag inte...
    Bra att han kollar upp det i allafall...

• Sallisen

Ekorrfamiljen

Åh, han är en orolig själ och skulle inte ha mått bra av gå och fundera på det hela helgen. Han har nyligen fått ett hjärtproblem fixat så... :(

• Sallisen

siamesen

Jag vet inte. Nu är han på väg till läkaren så jag får inte kontakt med honom heller...

• siamesen

ok..säkert bara en svullen körtel eller harsäck eller nagot sant. Har aldrig hört talas om cancerknölar pa penis...jag antar att det var det ni var rädda för?

• Sallisen

siamesen

Det var inte PÅ själva penisen, utan nära penis, typ nära kulorna.

• siamesen

Men inte i kulorna?

Tror ända at det bara är nagot tillfälligt och ofarligt....harsäckar kan ju bli inflammerade tex eller körtel pga av nagon liten infektion i kroppen eller ett litet, litet sar nagonstans..körtlarna är jättekänsliga.

Kommer ga bra ska du se

• Sallisen

siamesen

Nej, inte i själva kulorna om jag förstod honom rätt.

Jag hoppas att det bara är nån hårsäck eller nåt som är inflammerad. Orkar inte med nåt värre just nu, det har varit mycket ändå på sistone!

• Starkast

Gör det ont? om det är mot ljumsken kan det ju också vara ett ljumskbråck?

Svar på tråden Hård "knut" vid penis... vad kan det vara?