• Anonym (TS)

Är jag bortom räddning?

Jag är snart 40 år och funderar på att lämna min man. Det är svårt att genomföra just nu, med boendesituation och liknande. Men inom ett par år troligtvis.

Jag vill allra helst hitta någon ny man att leva med så småningom men jag funderar på om jag ens har någon chans. 

Jag har inte utseendet med mig. Det är ju som det är. Jag försöker göra det bästa av situationen men jag skulle säga att jag en bra dag som högst är en 4a på en 10-gradig skala.

Jag vet att man kan kompensera mycket med självsäkerhet och utstrålning men självförtroendet är i botten så då är det svårt att ha en självsäker utstrålning. 

Jag har väldigt begränsad erfarenhet inom sex. Jag har levt med min man i 16 år och har haft väldigt sporadiskt med sex de senaste 14 åren, inget sex alls de senaste 6 åren. 

Jag vill mer än gärna ha sex igen men vem vill ha en 40-årig osäker, oerfaren kvinna som inte ens ser bra ut liksom?! 

Jag förväntar mig inte att träffa nån hunk. En vanlig, snäll och trygg man att leva med och som också är intresserad av sex. 

Vad tror ni? Har jag någon chans eller är man helt uträknad som nyskild 40-åring i min situation?

• Svar på tråden Är jag bortom räddning?
  • Anonym (H)

Ja, du har chans bara du inte sitter hemma och tycker synd om dig själv.  Var också beredd på att testa runt  en del.

• Anonym (M)

Självklart. Det sägs ju att det finns massor av ensamma män som vill ha en kvinna.

• Anonym (TS)
    Anonym (H) skrev 2025-07-02 19:30:16 följande:

Ja, du har chans bara du inte sitter hemma och tycker synd om dig själv.  Var också beredd på att testa runt  en del.

Jag tycker inte speciellt synd om mig själv, men jag kan se att det framstår så i texten. Jag skäms dock över mig själv och är mest orolig för att göra bort mig och tro att jag kan få någon som jag inte har en chans att få. Vill inte framstå som den där desperata kärringen som alla bara tycker är pinsam liksom. Men självklart måste jag ta mig ut när det väl är dags, jag förväntar mig inte att han plötsligt står utanför dörren. 
  • Jimmy75

Tja om du själv tänker att det är kört så är det också det, men om du bestämmer dig för att det inte alls är hopplöst så är det inte heller det. Livet belönar handling....att bara sitta och tänka, gissa och tro leder ingenstans, men om du börjar göra saker händer också saker.

• Anonym (Patricia)

Underskatta inte kraften i en skilsmässa..

Tänk på att din syn på dig själv givetvis speglar hur du mår i ditt äktenskap och att det finns skäl till skilsmässa... ingen mår toppen i ett sånt läge eller ens tycker man är nåt kap...

Landa i din nya tillvaro med ny vardag, nya rutiner och ett hem som bara är ditt så ska du se att det händer saker inom dig också. 

Jag skilde mig efter 15 års äktenskap och var precis fyllda 40...

Idag är jag 48 och har aldrig haft så kul som jag har nu med massa dejter, ny förälskelse etc etc...

Glöm inte bort att det också finns mängder av  frånskilda män som inte haft sex med nån annan än sin fru som är lika vilsen som dig i det sexuella... se det som en chans att utvecklas och utforska tillsammans... herregud vilket bra sex det finns ute i stugorna!

Andas och ta det lugnt. En dag kommer du undra vad det var du oroade dig över 

• Anonym (Hugin)

Varför tycker du att du är en 4:a? 

• Anonym (TS)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 19:38:44 följande:

Tja om du själv tänker att det är kört så är det också det, men om du bestämmer dig för att det inte alls är hopplöst så är det inte heller det. Livet belönar handling....att bara sitta och tänka, gissa och tro leder ingenstans, men om du börjar göra saker händer också saker.

Tack för peppen. 😊
    Jag förstår att jag behöver ta mig ut för att kunna träffa någon. Nu är ju inte tiden där ännu då jag inte är skild än men sen behöver jag såklart hitta ut till ställen där jag kan träffa någon. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, jag vill inte verka som den där desperata kärringen som bara blir pinsam. 
    Anonym (Patricia) skrev 2025-07-02 19:47:30 följande:

Underskatta inte kraften i en skilsmässa..

Tänk på att din syn på dig själv givetvis speglar hur du mår i ditt äktenskap och att det finns skäl till skilsmässa... ingen mår toppen i ett sånt läge eller ens tycker man är nåt kap...

Landa i din nya tillvaro med ny vardag, nya rutiner och ett hem som bara är ditt så ska du se att det händer saker inom dig också. 

Jag skilde mig efter 15 års äktenskap och var precis fyllda 40...

Idag är jag 48 och har aldrig haft så kul som jag har nu med massa dejter, ny förälskelse etc etc...

Glöm inte bort att det också finns mängder av  frånskilda män som inte haft sex med nån annan än sin fru som är lika vilsen som dig i det sexuella... se det som en chans att utvecklas och utforska tillsammans... herregud vilket bra sex det finns ute i stugorna!

Andas och ta det lugnt. En dag kommer du undra vad det var du oroade dig över 

Tack även du för peppen. 😊
    Du har kanske rätt i att jag skulle må bättre när skilsmässan väl är klar. Du vet ju vad du pratar om när du själv gjort den resan. 

Och ja, du har ju rätt i att det säkert finns en del män i som skilt sig och som levt i sexlösa förhållanden ett tag. Min första tanke var att då vill såklart dom ha riktigt bra sex när dom längtat så länge och inte nån som mig, men sen kom jag på att jag är ju i samma situation.. 😂 Tack för att du hjälper mig att vidga tankarna lite. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Hugin) skrev 2025-07-02 20:38:27 följande:

Varför tycker du att du är en 4:a? 

Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det. Menar du vad som gör mig till en 4a? En 4a är som sagt en bra dag, med rätt kläder och smink och när håret är samarbetsvilligt. Det är liksom det utseende jag föddes med, inte såna saker som jag kan ändra på, som vikt, frisyr o.s.v. Ansiktsdragen och kroppen i allmänhet.
  • Anonym (Trine)
    Anonym (TS) skrev 2025-07-02 19:24:43 följande:
    Är jag bortom räddning?

Jag är snart 40 år och funderar på att lämna min man. Det är svårt att genomföra just nu, med boendesituation och liknande. Men inom ett par år troligtvis.

Jag vill allra helst hitta någon ny man att leva med så småningom men jag funderar på om jag ens har någon chans. 

Jag har inte utseendet med mig. Det är ju som det är. Jag försöker göra det bästa av situationen men jag skulle säga att jag en bra dag som högst är en 4a på en 10-gradig skala.

Jag vet att man kan kompensera mycket med självsäkerhet och utstrålning men självförtroendet är i botten så då är det svårt att ha en självsäker utstrålning. 

Jag har väldigt begränsad erfarenhet inom sex. Jag har levt med min man i 16 år och har haft väldigt sporadiskt med sex de senaste 14 åren, inget sex alls de senaste 6 åren. 

Jag vill mer än gärna ha sex igen men vem vill ha en 40-årig osäker, oerfaren kvinna som inte ens ser bra ut liksom?! 

Jag förväntar mig inte att träffa nån hunk. En vanlig, snäll och trygg man att leva med och som också är intresserad av sex. 

Vad tror ni? Har jag någon chans eller är man helt uträknad som nyskild 40-åring i min situation?

Jamen, det finns väl män som matchar dig när det gäller personlighet, intressen, utseende, erfarenheten av sex o.s.v. ! Du måste bara hitta ett sätt att hitta dem. En seriös dejtingsida, som t.ex. Mötesplatsen är ett sätt t.ex. 

Du ska nog snabba dig ut på dejtingmarknaden och dansgolven! Ju yngre man är,  ju lättare är det att att hitta någon, och allra mest så är det för tjejer. 
Svar på tråden Är jag bortom räddning?