• Anonym (Tar ställning)

Favoritställningen?

Fråga till både män och kvinnor...

Vilken är din favoritställning för
    -vaginala samlag
    -anala samlag (om du idkar sådant)
    -smeksex
    -att ge oralsex
    -att få oralsex
    -onani
    ?

Berätta gärna varför och om vilka du gillar mindre också.

• Svar på tråden Favoritställningen?
  • Jimmy75

Det där varierar tycker jag från gång till gång och beror på fler olika faktorer. Jag brukar försöka undvika de som är FÖR sköna till en början eftersom jag gärna vill att det ska vara ett tag 🙂

• New  Dawn

Sex är så mycket mer än att det går att kröna en ställning. Det är känslorna bakom, relationen i helhet, möjligheten att Initiera, och ev backa, på ett avslappnat, lättsamt, sätt, samt kommunikationen runt, sätt som är grejen. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Tar ställning) skrev 2025-07-02 20:10:55 följande:
    Favoritställningen?

Fråga till både män och kvinnor...

Vilken är din favoritställning för
    -vaginala samlag
    -anala samlag (om du idkar sådant)
    -smeksex
    -att ge oralsex
    -att få oralsex
    -onani
    ?

Berätta gärna varför och om vilka du gillar mindre också.

Jag är kvinna.
    Favoritställning för:
    ? vaginalt - bakifrån
    ? analt - bara testat bakifrån och vill inte göra om det
    ? smeksex - skeda med det övre benet uppvinklat och handen bakom ryggen så att jag kan runka honom samtidigt
    ? ge oralsex - har två favoriter. Antingen honom på rygg och jag står på knä över hans ena ben eller mig på rygg och han står gränsle över mitt bröst och kanske håller i mitt huvud också. Men då blir det mer munknull än avsugning. 
    ? få oralsex - har inte testat mer än att ligga på rygg och att stå på all 4 i en 69a. Då föredrar jag att ligga på rygg då det är enda sättet jag kommit, men 69an har absolut sin charm.
    ? onani - halvsittande i sängen eller soffan. Avslappnande och jag når bra. 😁

• Anonym (Ann)

Varierar beroende på vem man har sex med. Aldrig analt oavsett älskare. Med min nuvarande är vaginalt bakifrån favorit men har även haft killar jag mest gillat missionären med och andra jag helst ridit. Men som alltid, omväxling är viktigt.

Svar på tråden Favoritställningen?